מבזקי חדשות בין לאומיות ליום 22-6-2019

*- מפקד חיל האוויר בפיקוד תיכון – סנטקום של צבא ארצות הברית, אמר כי תקיפת איראן על מל"ט אמריקאי, המבצע שליחות מעקב במרחב האווירי הבינלאומי הייתה "התקפה ללא התגרות".

👈"זו היית התקפה ללא התגרות על נכס מעקב אמריקאי, אשר בכל מהלך משימתו לא הפר את המרחב האווירי של איראן", אמר מפקד חיל האוויר האמריקאי, ג'וזף גוסטלה.

👈"התקפה זו היא ניסיון לשבש את יכולתנו לפקח על האזור, בשל האיומים האחרונים על המשלוח הבינלאומי ועל זרימת הסחר החופשי", הוא הוסיף.

*- הנציג המיוחד של ארה"ב באיראן, בריאן הוק, נפגש עם סגן שר ההגנה הסעודי, הנסיך ח'אלד בן סלמאן, בריאד.

*- שגריר איראן באו"ם מגן על עמדתה של איראן בירי על מל"ט אמריקאי במיצרי הורמוז, וטען כי איראן לא תיאלץ לחזור למו"מ עם הבית הלבן.

👈"אתה לא יכול לשאת ולתת עם מישהו שיש בידו סכין ושם את הסכין מתחת לגרון שלך", כך אמר מאג'ד טכט-רבנצ'י, שגריר איראן באו"ם, בראיון בלעדי ל-NPR.

👈"כל אדם סביר, אינו יכול לקבל משא ומתן עם מישהו שמאיים עליו", הוא הבהיר.

*- סגן שר החוץ של איראן פרסם אזהרה כלפי הנשיא טראמפ, במקרה של תקיפה אמריקאית על איראן.

👈בראיון שנערך בבריסל ביום שישי אמר סייד מוחמד קאזם סג'אדפור:

👈"ראיתם, ותראו, שאיראן היא מדינה מאוד בטוחה בעצמה, וזה כולל צבאית. אני יכול להגיד לכם, שיש התנגדות מקסימלית באיראן".

👈סגן שר החוץ האיראני מתח גם ביקורת על "האירופים שמבקשים לפייס את אמריקה".

👈הוא הוסיף ותיאר את את מדיניות ארה"ב כלפי איראן כ"לוחמה פסיכולוגית" ושאל, "בבקשה תגידו לי: מה העם האיראני עשה שזה מגיע לו?"

*- מפציצים רוסים הפרו את המרחב האווירי של יפן פעמיים ביום, כך קובע משרד הביטחון היפני.

*- קטע מתוך ספר לימוד בכיתה י"א, המצטט את האייתוללה חומייני:

"אני מכריז בהכרזה נחרצת לכל העולם, כי אם אנשי העולם [הכופרים] ירצו לעמוד נגד הדת שלנו, נעמוד מול כל עולמם ולא נפסיק עד להשמדתם. [נלחם] להיות חופשיים, או שנלך לחופש גדול יותר שהוא מות קדושים, או שאנחנו נלחץ ידיים בשמחה על ניצחון האיסלאם בעולם, או שכולנו נפנה לחיים נצחיים ולמות הקדושים, בשני המקרים, הניצחון וההצלחה [בצד] שלנו".

*- איראן הודיעה לארצות הברית באמצעות שגריר שוויץ כי ארה"ב תהיה אחראית לתוצאות הפעולה הצבאית נגד איראן, כך דיווחה סוכנות הידיעות פארס ביום שישי.

👈מכיוון שלוושינגטון ולטהראן אין קשרים דיפלומטיים רשמיים, שגריר שוויץ בטהראן מייצג את האינטרסים האמריקניים ברפובליקה האסלאמית.

*- סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי רייבקוב, הזהיר ביום שישי את ארצות הברית שלא לעשות צעדים פזיזים והדגיש כי ארה"ב ואיראן על סף מלחמה.

👈"אני לא אתן, בהקשר זה, הערכות של מה באמת קורה במהלך השעות האחרונות, אבל המידע שיש לנו מראה בבירור כי המצב מסוכן מאוד. הייתי קורא לזה איזון על סף מלחמה. רוב השריפות במזרח התיכון הוצתו על ידי המדיניות של "המצית" מארה"ב. עדיין יש סיכון לעימות, ואנו קוראים לשחקנים האחראיים שוב — אם נותרו שחקנים אחראיים בארה"ב להעריך את ההשלכות האפשריות. אנחנו מזהירים אותם מפני צעדים פזיזים", כך אמר רייבקוב לכתבים.

*-חיזבאללה העיראקי מאיים על מנהיג סוני: אל תעמוד לצד ארה"ב

👈המיליציה השיעית של חיזבאללה בעיראק, שלחה מכתב מאיים לפוליטיקאי הסוני ולדובר הפרלמנט לשעבר, אסאמה אל-נג'אפי, והזהירו אותו שלא לשתף פעולה עם ארה"ב במקרה של מלחמה.

👈חיזבאללה הפרו-איראני בעיראק כתב במכתב, כי תומכי ארה"ב נגד איראן יהפכו למטרה של המיליציות השיעיות בעיראק.

👈המכתב דחק באסאמה אל-נג'אפי ואחיו, אתייל אל-נג'אפי, מושל מוסול לשעבר, להימנע מהצהרות נגד איראן, או לצפות לתוצאות.

👈"אם אתה לא מקבל, אז אתה ובני משפחותיך יהפכו מטרות", מאיים המכתב.

 

קרדיט:אברהם תמקר – פרד"ס מקבוצת נציב

כתיבת תגובה