מבזקי חדשות ליום 21-6-2019. מתעדכן

*-פוטין: "פעולה צבאית אמריקנית נגד איראן תביא קטסטרופה על המזה"ת"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר כי "פעולה צבאית אמריקנית נגד איראן תביא קטסטרופה על המזרח התיכון". עוד אמר פוטין כי "איראן מצייתת באופן מלא להסכם הגרעין", וכי "אין בסיס לסנקציות נגדה". הנשיא הרוסי התייחס גם ליחסיו עם ארצות הברית ואמר כי הוא "מוכן לקיים דיאלוג עם הנשיא דונלד טראמפ", אך טען: "אינני חושב שהכול יהיה קל ביחסים בינינו.

*- משמרות המהפכה: בהפלת המל"ט העברנו מסר ברור לארה"ב

שעות לאחר התקרית החריגה, במשמרות המהפכה מצהירים כי בהפלת המל"ט הועבר "מסר ברור" לבית הלבן: "הגבולות שלנו – קו אדום". למרות שבפנטגון הכחישו, גורם רשמי בארה"ב אישר: המל"ט הופל מעל מיצרי הורמוז‎.

*- משרד ההגנה האמריקני הודיע כי במסגרת תגבור הכוחות הצבאיים במזרח התיכון, לאזור יובאו גם מערכת ההגנה האווירית "פטריוט", מטוס איסוף מודיעין מאויש ובלתי-מאויש וכן "יכולות הרתעה אחרות".

דוברת בפנטגון מסרה כי ארצות הברית "לא מעוניינת בעימות עם איראן, אך נערכת ומוכנה להגן על כוחותיה ועל האינטרסים שלה במזרח התיכון". לפני יומיים הודיע שר ההגנה בפועל של ארה"ב, פטריק שנהאן, כי ארצו תשלח כאלף חיילים נוספים למזרח התיכון בעקבות האיום הגובר מצדה של איראן, לדבריו.

*- הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס לישיבה לשני דיונים בשבוע במשרד ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע החרפתא המתיחות בין ארה"ב לבין איראן, ששיאה היה בתקיפה של משמרות המהפכה נגד מכליות נפט במפרץ עומאן. הישיבה נמשכה חמש שעות, מעבר לזמן שנקבע לה והתנהלה תחת איפול מלא.

הישיבה היוותה המשך של ישיבת הקבינט מיום ראשון האחרון, שנמשכה שלוש שעות וגם היא נקבעה בהתראה קצרה יחסית. השרים סירבו להתייחס לדיון ואם התקבלו בו החלטות. לפי הערכות, הישיבה עסקה בחשש מפרובוקציות איראניות נגד ישראל כגון פיגועים בחו"ל, פיגועים מסוריה ולבנון באמצעות חיזבאללה או פעולות נגד ישראל מעזה באמצעות חמאס והג'יהאד האיסלאמי.

*- לבקשת הרוסים הורה קאסם סלימאני על פרישה מחודשת של כוחותיו בחאלב.זאת על מנת להבטיח כי נמל התעופה ניירב לא ישמש מטרה לתקיפות האוויריות של ישראל, מדווח העיתון הסורי זמאן אל וואסל.

לדברי מקור בכיר, קאסם סולימאני, מפקד במשמרות המהפכה האיראניים, מיקם מחדש מאות חמושים מנמל התעופה ניירב בבית חרושת סמוך למחוז חאלב. הפינוי למפעל ששמו קאסיון הגיע בעקבות צו רוסי, שנועד למנוע התקפות אוויריות ישראליות ולהציל את תשתיות שדה התעופה, כך לדברי המקור.

*- בריאן הוק, שליח הבית הלבן לנושא איראן, יגיע למזרח התיכון לפגישות בסעודיה, איחוד האמירויות, עומאן, כווית ובחריין

‏ידון במהלך הביקור במזרח התיכון במודיעין אמריקני המתייחס לאיום האיראני.

קרדיט: עין הנץ מקבוצת נציב. בטוויטר –  HawkEye_2019@

כתיבת תגובה