המתווה המרכזי של תרגיל ההגנ"א השנתי של צבא מצרים: האויב ממזרח (ישראל)

למרות שיש כבר 40 שנה הסכם שלום בין ישראל למצרים וקיים שיתוף פעולה ביטחוני ומודיעיני הדוק  בין הצבאות של 2 המדינות , צבא מצרים ממשיך להתאמן כאשר בכל המתווים שלו ישראל עדין מופיעה כאויב עיקרי באזור.

מערכת ההגנה האווירית של צבא מצרים עורך בימים אלו את התרגיל  הפיקוד ובקרה המסכם השנתי שלו שבמסגרתו מעמיד הפיקוד הבכיר את מערכות ההגנה האווירית בפני תסריטים המבוססים על איומים המגיעים מכיון מזרח לתעלה (חיל האוויר הישראלי)  ומתרגל את המערכות איך להתמודד עם תקיפות של חיל האוויר הישראלי  תוך הצגת תמונות או מיני מודלים של מערכות הנשק המתקדמות הנמצאים בשימוש של חיל האוויר הישראלי.

התמונות הבאות צולמו בתוך מרכז פיקוד ושליטה בצבא מצרים היכן שמתנהל כרגע תרגיל ההגנה האווירית הצבאית המצרית השנתי ובהן נראים דגמי מערכות נשק ישראליות ודגמי המטוסים הנמצאים כרגע בשימוש צה"ל:

 

יש לציין כי גם צבא מצרים מאמן את יחידות ציידי הטנקים שלו ואת מערך הכלים הכבדים שלו כאשר האוייב המרכזי שיעמוד מולו הוא טנק המרכבה שהינו טנק המערכה המרכזי של חיל השריון הישראלי .

בתמונות הבאות נראה מודל של טנק המרכבה כפי שנבנה על ידי צבא מצרים לאימון יחידותיו וכן מהלך שיעור להכרת המרכבה הישראלית:

לאחרונה סיים צבא מצרים לשדרג מאוד את שדה התעופה האזרחי-צבאי -מליז שבביר גפגפה (רפידים לשעבר) והוא אינו נראה בסיס הערוך ללחימה בטרור כפי שטוענים בהנהגת מצרים. כמו כן הציב שם חיל האוויר המצרי מטוסי אפ-16 שרק לעיתים נדירות לקח חלק פעיל בלחימה של צבא מצרים בגורמי הטרור ברחבי סיני.

הגדיל עוד לעשות חיל האוויר המצרי כשנה מטרות דמה עבור אימון טייסיו בדמות מטוסי פאנטום כשהם צבועים בצעי חיל האוויר הישראלי כולל הסמלים.

יהיו שיגידו כי צבא מצרים מציב את ישראל באוייב עיקרי במרכז התרגילים הצבאיים שלו כדי לאמן את גיסותיו במתווים הקשים והמאתגרים ביותר שהרי אין טעם להציב את צבא סודן או צבא לוב שלא קיים במרכז תשומת הלב שלו.

כתיבת תגובה