מבזקי חדשות מהעולם הערבי ליום 18-6-2019

*- ‏דיווח: האמריקנים הבהירו למפקד צבא לבנון כי בכל עימות בין ישראל לחיזבאללה על צבאו להישאר נטרלי ולא להתערב לטובת ארגון הטרור.עוד דרשו האמריקנים שלבנון תגביר את צעדיה נגד ההברחות בגבול סוריה-לבנון ותממש את ריבונותה בדרום לבנון לאור חשיפת המנהרות – כך פורסם ב-"ערביה נט".

*- שגריר איראן בבריטניה: "לצערי, אנחנו צועדים לקראת עימות- ארצות הברית צריכה להפסיק להתערב בענייננו הפנימיים". את הדברים אמר בריאיון לרשת CNN.

*- דוקטור מרדכי קידר אמר היום אצל שרון גל בתכנית הבוקר בגלי ישראל

לישראל יש אינטרס שכסף מפוקח קטארי יכנס למשפחות ברצועה,2 מיליון אזרחים ברצועה ברצועה,2 מיליון אזרחים שאוכלים

רוב המזון ברצועה מגיע מישראל  שזה אומר ש 2 מיליון עזתים קונים מזון מחברות ישראליות  ובכך יוצא שהכסף הקטארי מפרנס אלפי משפחות בישראל . יש כסף קונים אוכל  והכסף חוזר אלינו.

*- מצרים: הטלוויזיה המצרית מדווחת שנשיא מצרים המודח, מוחמד מורסי, איש האחים המוסלמים, מת היום במהלך משפטו.

*- בכיר איראני אמר שטהרן חשפה רשת ריגול סייבר אמריקנית גדולה, שפורקה אחרי שהתגלתה. לדבריו, איראן שיתפה את המידע עם בעלות בריתה וכמה סוכני CIA נעצרו. הוא לא מסר היכן הם נעצרו. דבריו מגיעים שעות אחרי שאיראן הודיעה כי תחצה החודש את גבול האורניום שבהסכם הגרעין.רויטרס.

*- נציג הדמוקרטים" רובן גאלגו ", מוותיקיי מלחמת עיראק, עזב את התדרוך המסווג בבית הלבן(אתמול בערב) בבהילות ואמר:

"מה ששמעתי שם בחדר מבהיר שהממשל הזה מרגיש שהם לא צריכים לחזור ולדבר עם הקונגרס בכל פעולה שהם מתכננים ורוצים לעשות באיראן ".

הדמוקרטים מודאגים במיוחד שממשלת טראמפ עשויה לנסות להסתמך על אישורים של כמעט מלפניי 20 שנה בעיראק ולהצית מלחמה ולא לבקש אישור חדש מהקונגרס על כל פעולה שעלולה להתרחש ולגלוש למשהו שהאומה בארה'ב מודאגת מתוצאותיו של מהלך זה מאוד.

*- אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, בשבוע הבא תתקיים בארה"ב פגישת הכנה בין בכירים ישראלים לאמריקאים לקראת המגה-אירוע המתוכנן לסוף החודש הזה: ועידה משולשת בירושלים בין ראשי המטה לביטחון לאומי מארה"ב, רוסיה וישראל. ג'ון בולטון, ניקולאי פטרושב ומאיר בן שבת, שלושת היועצים לביטחון לאומי, יישבו בבירת ישראל וידונו בסוריה שאחרי המלחמה.
"זה אירוע מטורף, אין לי מספיק סופרלטיבים כדי לתאר אותו", אמר לאל-מוניטור גורם ביטחוני ישראלי, "זה נכון שבשלב הזה חשיבות האירוע היא בעצם קיומו, אבל תחשוב על זה: אנחנו מפגישים בירושלים, 52 שנה אחרי ששוחררה, את בכירי המל"ל האמריקאי והרוסי כדי לדון בהסדרת המצב בסוריה של אחרי המלחמה, כשאנחנו חלק מהתהליך".
הבכיר נסחף קצת כשדיבר על "סייקס-פיקו החדש", ועדיין בישראל יש קונצנזוס נדיר סביב הפסגה הזו. אין ספק שיש כאן הישג עצום לנתניהו ומסר אסטרטגי של ישראל מול איראן ושאר המזרח התיכון: ישראל היא חלק מציר המעצמות שפועלות יחד להסדרת המצב במזרח התיכון. נקודה.

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה