מבזקי חדשות בין לאומיות ליום 13-6-2019

*- ח'דר חביב, מנהיג הג'יהאד האיסלאמי, אמר ל"אל-מוניטור "כי הארגון ותומכיו נחושים כנגד ביצוע עסקת המאה והוסיף, כי הם אינם היחידים אשר מוכנים להתמודד עם העסקה צבאית, שכן לקבוצה יש שותפים חמושים כמו חמאס, איראן וחיזבאללה.

?הוא אמר שהתנועה עלולה לנקוט בצעדים מדיניים ופוליטיים, אבל אם צעדים כאלה ייכשלו, הרי שהאופציה הצבאית תהיה חובה.

?הוא הדגיש כי הג'יהאד האסלאמי מפתח תוכנית לאומית כנגד ההצעה של ארה"ב. התוכנית תכלול את כל הפלסטינים ותוגש לכוחות הפלסטינים לאישור.

?"אם יש צורך בכך, התנועה מוכנה לסכל את העסקה בכוח. ההתנגדות יש לה את הכוח לשים קץ להגמוניה של ארה"ב והגמוניה הישראלית". הוא אמר.

?חביב הוסיף כי "ההתנגדות מפתחת את יכולותיה לשחרור פלסטין, והיא לא תחסוך כל מאמץ להגן על ענייננה".

?הוא טען כי לא ניתן לאפשר את העסקה, שכן היא תאפשר לישראל להטיל ריבונות על השטחים הפלסטיניים בשיתוף פעולה עם הממשל בארה"ב, אשר לדבריו מבקש ליישב את האזור הערבי והאסלאמי, על מנת לבזוז את משאביו ולסחוט את האנשים באזור.

?חביב אמר כי הג'יהאד האיסלאמי הוא לא הארגון היחיד שמוכן להתמודד עם העסקה הזו צבאית, שכן לקבוצה יש שותפים חמושים כמו חמאס, איראן וחיזבאללה.

?"כל עוד ישראל יושבת על אדמתנו, הסיכויים להסלמה נשארים אפשריים, ובחירת ההתנגדות ופיתוח כלי הלחימה נותרה המתאימה ביותר", אמר.

*- שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, אמר כי איחוד האמירויות מנסה "להפוך לישראל אחרת" על ידי הוצאת מיליארדי דולרים על ייבוא ​​נשק.

?"שלוש מדינות באזור סבורות כי הן יכולות לשמור על ביטחונן באמצעות קשריהן עם ארצות הברית", אמר זריף בראיון בלעדי לערוץ הטלוויזיה "אל-ערבי".

?זריף הוסיף כי הם טועים לחשוב שהם יכולים לייבא את ביטחונם מארה"ב, מכיוון שנשק זה ישמש להשגת מטרותיה של ישראל.

?זריף תקף את יבוא הנשק המוגזם של מדינות אזוריות מסוימות ואמר, כי "איחוד האמירויות מוציאה מיליארדי דולרים על אמצעי לחימה ורוצה להפוך להיות ישראל השנייה באזור".

*- איראן מתכוונת לבקש מיפן לתווך בינה לבין ארה"ב, כדי להקל על סנקציות הנפט המוטלים על ידי הממשל בארצות הברית, כך הודיעו בכירים איראנים לקראת ביקורו של ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, באיראן.

?"יפן יכולה לסייע בהפחתת המתח המתמשך בין איראן לארה"ב. כמחווה של רצון טוב, ארה"ב צריכה להוריד את הסנקציות על הנפט, או להאריך את הויתורים או להשעותם", אמר בכיר איראני לסוכנות הידיעות רויטרס.

?בכיר אחר באיראן אמר כי "מר אייב יכול להיות מתווך גדול כדי להקל על זה," בהתייחוסות לסנקציות על הנפט.

*- צבא תימן מממש את ההבטחות שלו, והפעם  בתקיפת שדה התעופה הבינלאומי, אבהה אריפורט, בסעודיה

?כוח הרקטות של צבא תימן וועדות העממיות הכריזו, עם שחר, ביום רביעי, על שיגור טיל שיוט לעבר נמל התעופה הבינלאומי, אבהה, בסעודיה.

?מקור בחטיבת הרקטות טען כי הטיל פגע במטרה במדוייק, ואף טען כי התנועה האווירית הופסקה סביב שדה התעופה.

?דובר כוחות צבא תימן, תא"ל יחיא סרה, קרא לפני מספר ימים לסעודיה ולאיחוד האמירויות לשים קץ מיידי לתוקפנות הצבאית נגד תימן, או לצפות להפתעות גדולות.

*- נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר כי אין אפשרות נוספת ללחוץ על איראן ועל העם האיראני, וכי הלחצים יסתיימו מהיום

?רוחאני אמר את הדברים ביום רביעי בבוקר בישיבת הממשלה.

?רוחאני אמר לעם האיראני כי לא נותרה כל אפשרות ללחוץ על איראן וכי בתקופה זאת השתמשו בכל האופציות כדי ללחוץ על עמנו, רוחואני הוסיף כי הלחצים והאיומים שלהם יסתיימו מהיום.

*- דובר הכוחות המזוינים של צבא תימן אמר כי מערכות הגנה מפני טילים, אשר נבנו על-ידי ארה"ב, וממוקמות בשדה התעופה הבינלאומי של אבהה שמערב הסעודית, לא הצליחו ליירט את טיל השיוט שנורה על-ידי הצבא ולוחמי הברית של הוועדות העממיות על האתר האסטרטגי.

*- חמאס הכחיש כי משלחת מצרית מתכננת לבקר בעזה, כך דיווחה סוכנות הידיעות "קודס".

?"חמאס תומך בכל מאמץ מצרי, אשר מטרתו להסדיר את הבית הפלסטיני הפנימי ולהשיג את האחדות הלאומית שמקשה עלינו להתמודד מול אתגרים", אמר דובר חמאס, עבד אל-לטיף אל-קאנו.

?הוא הוסיף כי הפיוס הפנימי זקוק לצעדים מעשיים, אשר הפלסטינים יכולים להרגיש בשטח, כולל הקמת ממשלת אחדות לאומית.

?הדובר הדגיש כי הכדור נמצא כעת בבית המשפט של פתח.

*- רוסיה הגבירה כוחות, מטוסים וכלי נשק בחצי האי קרים של אוקראינה, במה שמסתכם בהתעצמות "משמעותית" של הכוחות הרוסים בתקופה של 18 החודשים האחרונים

?הנתונים פורסמו על פי פקידי מודיעין בארה"ב, משקיפים ותצלומי לוויין חדשים החושפים את מיקומם של אתרי S- 400, מערכות ההגנה האווירית, ושיפורים בבסיסים מהתקופה הסובייטית.

?פקידי המודיעין והמשקיפים בארה"ב אומרים, כי כוח האש הנוסף נותן לרוסיה שליטה יותר הגנתית על הים השחור, ומאפשרת להעביר לוחמים התקפיים וספינות קרב לעבר המזרח התיכון.

קרדיט:אברהם תמקר – פרד"ס מקבוצת נציב

כתיבת תגובה