מבזקי חדשות בין לאומיות ליום 8-6-2019

*- אחד מהבעיות העיקריות של סין במלחמת הסחר עם ארה"ב, זה בשר החזיר

?קדחת החזירים המתפשטת באפריקה הרסה את תעשיית הבשר בסין, ואף גרמה לסינים לצרוך את הערכים התזונתיים במוצרים אחרים כמו פולי סויה.

?בעקבות החרפת מלחמת הסחר עם ארה"ב, סין פונה לרוסיה ויצרנית בשר גדולה מרוסיה מתוכננת לייצא בשר חזיר ופולי סויה לתעשייה בסין.

?ספק הבשר הגדול ברוסיה אמר, כי הוא מוכן למלא את פער ההיצע, אשר נותר כתוצאה ממאבקי הסחר של ארה"ב עם המדינה המאוכלסת ביותר בעולם, אשר גם סובלת ממכה כפולה – מגיפת קדחת החזירים הרסנית באפריקה, ומלחמת סחר מתמשכת עם ארה"ב.

?"צ'רקיזובו גרופ", יצרנית הבשר הגדולה ביותר ברוסיה, החלה לשלוח את מוצרי העופות לסין בחודש שעבר, וכעת היא מתוכננת למכור חזיר ופולי סויה לסין, על פי המנכ"ל, סרגיי מיכאילוב.

?הרצון של ארה"ב כי סין תקנה בשר חזיר, סויה ותוצרי חלבון אחרים מארה"ב נופץ בחודש שעבר, לאחר שהמשא ומתן עם ממשל טראמפ החריף.

?בתגובה להחרפת מלחמת הסחר מצד ארה"ב, סין נקטה בתעריפים משלה על מגוון מוצרים מארה"ב.

?בשר חזיר ועוף מארה"ב הוכנסו לרשימת "תעריפי הנקמה", אשר הטילה סין על מוצרים מארה"ב.

?שוק הבשר והעוף (ללא פולי סויה) בסין עמד על שווי של 60 מיליארד דולר בחודש מאי, כך דווח בסין.

?סין ורוסיה מבקשות להגדיל את סחר המוצרים החקלאיים בשנים האחרונות.

?בשנה שעברה, הסחר בין רוסיה וסין במוצרים חקלאיים ומזון, עלה כמעט ב-30%.

?בהצהרה משותפת אשר פורסמה ביום רביעי, נשיא סין, שי ג'ינפינג, ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין התחייבו "להרחיב את הסחר של מוצרים חקלאיים איכותיים ברמה טובה".

?משקיעים נקראו לקדם את שיתוף פעולה בשרשרת האספקה של מוצרי סויה.

?סין גם החלה לייבא מוצרי חלב מרוסיה בחודש מאי.

?נכון להיום, ארה"ב, ברזיל וארגנטינה הן ספקיות הסויה העיקריות של סין, כאשר רוסיה מספקת רק חלק קטן מהסה"כ של פולי הסויה בסין, מדינות כמו גרמניה, קנדה, ברזיל, ספרד והולנד גם הן יצואניות חזקות לסין.

*- איגור סצ'ין, מנכ"ל ענקית הנפט של רוסיה, האשים את ארצות הברית בשימוש באנרגיה כנשק פוליטי ואמר ביום חמישי, כי תור הזהב של ארה"ב לאנרגיה הפך ל"עידן של קולוניאליזם אנרגטי "עבור מדינות אחרות.

?סאצ'ין, שאמר בפורום כלכלי בסנט פטרבורג, כי שליש מרזרבות הנפט בעולם מוגבלות על ידי הסנקציות של ארה"ב על איראן וונצואלה, וכי ארה"ב מאבדת קרקע מוסרית כמנהיגה עצמאית של שווקים פתוחים.

?סיצ'ין הוסיף כי ארה"ב רוצה לאסור אספקת גז רוסי זול לאירופה, לא רק על מנת לערער את רוסיה אלא להאט את כלכלת אירופה.

*- שייח עיראקי עשיר, אשר דוגל בכך כי ארה"ב תנקוט טקטיקה קשוחה כלפי הממשלה האיראנית, בילה 26 לילות במלון נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, על פי דו"ח שפורסם ביום חמישי.

*- סגן מפקד כוחות ארצות הברית במזרח התיכון אמר כי הוא מאמין שהאיראנים או שליחיהם עשויים לתקוף התקפה בכל רגע."אני חושב שהאיום קרוב", אמר האלוף.

*- חוקרי ועדת המודיעין של הסנאט מבקשים להביא לחקירה יועץ ביטחוני בריטי, אשר יש לו קשרים לאוליגרך רוסי הנאשם במשטרת ישראל, בעניין חקירת השחיתות של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו.

?וועדת המודיעין בסנאט של ארה"ב, מבקשת לראיין יועץ הביטחון הישראלי, וולטר סוריאנו, ששמו עלה בחקירת השחיתות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

?סוריאנו הואשם על ידי חברי כנסת ובעיתונות הישראלית בעקבות החקירות סביב נתניהו, אשמה שהוא מכחיש.

?לסוריאנו יש עסק ייעוץ במשרדים בירושלים ובלונדון ליד קצין המודיעין הבריטי לשעבר, כריסטופר סטיל.

?הסנאט מעוניין לחקור את הקישורים שלו לאוליגרך הרוסי, אולג דריפסקה.

?האוליגרך הרוסי נאשם בריגול בזמן חקירת שחיתות של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

*- חיל האוויר ההודי חתם על עסקה לרכישת יותר מ -100 פצצות "ספייס" מישראל.

*- איראן נכשלה כאומה אחרי שארה"ב הטילה סנקציות כבדות בשנה שעברה, כך אמר נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, והוסיף כי הוא יכול להפוך את זה מהר מאוד לשיחות עם ההנהגה באיראן.

?כשהפכתי לנשיא, איראן הייתה מדינת טרור אמיתית – הם עדיין אלופי הטרור הבלתי מעורערים," אמר טראמפ לכתבים לפני שניהל שיחות דו-צדדיות עם הנשיא הצרפתי, עמנואל מקרון, בצרפת.

?"הם נכשלים כאומה, אבל אני לא רוצה שהם ייכשלו כאומה. אנחנו יכולים לשנות את זה מהר מאוד, אבל הסנקציות היו יוצאות דופן – כמה חזקים הם היו לפני", הוסיף טראמפ.

?טראמפ המשיך ואמר כי "אני מבין שהם רוצים לדבר וזה בסדר, נדבר – דבר אחד הם לא יכולים להיות, עם נשק גרעיני", הדגיש טראמפ.

קרדיט:אברהם תמקר – פרד"ס מקבוצת נציב

כתיבת תגובה