טורקיה מפסיקה לקנות נפט מאיראן בגלל הסנקציות האמריקאיות וקונה מעיראק

טורקיה החליטה להתחיל לייבא נפט מעיראק ולא לייבאו מאיראן, בגלל הסנקציות אמריקניות. סעיד סוקאר שר האנרגיה, בהצהרה,אומר "שטורקיה תתחיל לייבא נפט עיראקי במקום איראן מתחילת יולי הקרוב."
רדיו "ספוטניק" מצטט "מומחה הנפט"- ד"ר חמאם צ'נדלר שאומר כי" המידע מצביע על כך שאיראן איבדה עד כה, עד חמישים מיליארד דולר של הכנסות ממקורות שונים, כולל ייצוא של הכנסות הנפט הגולמי והגז, אני לא חושב שאיראן לא ציפתה להיכנס למנהרה החשוכה של הכלכלה.

"עיראק היא לא המדינה היחידה שתמלא את מכסות יצוא הנפט של איראן", , "יש מדינות מחוץ לאופ"ק שהתחילו להגדיל את הייצור שלהן, דבר המעיד על כך שמחירי הנפט יורדים, וזה מעיד על כך שיש שוק גדול של נפט  גולמי מסוג ברנט במחיר של עד 72 $, עכשיו ירד לסביבות שישים $, וזה אומר כי שוק הנפט אינו סובל ממחסור למרבה אכזבתה של איראן שציפתה ל100 דולר לחבית , על אף העובדה שבעירק לא גדל היצוא שלה מרמות שהונפקו בעבר כשמחיר חבית נפט היה מעל שבעים $, כי יש הפקת נפט מחוץ ל- OPEC, אפילו בארצות הברית מייצאת נפט, שלא לדבר על מדינות רבות מחוץ אופ"ק ובתוך הארגון, כולל מדינות המפרץ, שהגדילו את היצוא של הנפט, המבוסס על הרצון האמריקאי. "

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

Doc-P-594484-636953443604971662.jpg

 

כתיבת תגובה