קריאה להגברת השת"פ בין קבוצת בריקס לבין ארגון שנחאי (SCO)

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר ביום (ג ') כי הגברת שיתוף הפעולה בין קבוצת בריקס לבין ארגון שנחאי לשיתוף פעולה (SCO) הוא אחד העדיפויות הבולטים במדיניות החוץ הרוסית.

SCO logo.png
לברוב: חיזוק שיתוף הפעולה בריקס ושנחאי הם בראש סדר העדיפויות של מדיניות החוץ של רוסיה.
ארגון שנחאי לשיתוף הפעולה הדגיש בהודעת הסיכום שלו שישנו צורך לשמור על אחדות השטחים הסוריים יחד עם הריבונות והיציבות של המדינה הסורית, ושאין תחליף להסדר המדיני של המשבר, כי העם הסורי צריך לקבוע את עתידו בעצמו.

גם הודגש בהודעת הסיכום על הצורך להשקיע מאמצים להביא לידי יציבות במזה”ת ובצפון אפריקה בהסתמך על אמנת או”ם והחוק הבינ”ל כי הטרור הבינ”ל והקיצוניות הפכו לסכנה המאיימת על כל מדינות העולם.

Image result for ‫بريكس وشنجهاى‬‎

הארגון הזהיר מפני כך שחיזוק מערכות ההגנה הרקטית באופן חד- צדדי עלול להזיק ליציבות האזורית והעולמית, ומדינות הארגון כולן משוכנעות בכך שאין להביא ביטחון לצד אחד על חשבונם של האחרים. בהודעה נאמר עוד שהארגון ימשיך הלאה עם שיתוף הפעולה בתחום פירוק הנשק , הגבלת ההתחמשות והשימוש באנרגיה הגרעינית לצורכי שלום .

לבסוף הנשיא האוזבקי איסלם כרימוב מסר שהפסגה הבאה של הארגון תתכנס ב-7 /8 לחודש יוני הבא בבירה הקזאכית אסטאנה. פוטין קורא לתמוך בארגון שנחאי בתחום הלחימה בטרור.

הנשיא הרוסי ולאדימיר פוטין הדגיש את הצורך לחזק את מכניזם הביטחון במסגרת ארגון שנחאי לשיתוף פעולה , ולתמוך ביכולותיו בתחום הלחימה בטרור. סוכנות הידיעות הרוסית ספוטניק מסרה שפוטין אמר היום במהלך פגישת ראשי המדינות החברות בארגון שהתכנסה בבירה האוזבקית טשקנט ,כי הכיוון הראשי של הפעילות הכללית עתה מתמקד בביטחון המשותף בחלל הארגון , ובמסגרת זו יש להמשיך הלאה עם חיזוק והגברת יכולותיו של הארגון כדי להילחם בטרור, ולהאיץ את צעדי ניסוח ההסכם של הלחימה בקיצוניות.

Image result for ‫بريكس وشنجهاى‬‎

הוא הוסיף שאין מה שמעכב את הצטרפות איראן לארגון אחרי הסרת הסנקציות שהוטלו עליה, כי איראן אכן תומכת ובגדול בפעילות של הארגון כמדינה משקיפה מאז 2005 , ואחרי ישוב השאלה הגרעינית שלה אין מה שימנע לעיין בחיוב בדרישה של טהראן להצטרף לארגון .

יש לציין שארגון שנחאי לשיתוף הפעולה כולל את רוסיה, סין, קזחסטן, קירגיסטן, טג’קיסטן, ואוזבקיסטן, בעת שהודו, מונגוליה, איראן, פקיסטן ואפגניסטן משחקות כל אחת את תפקיד המדינה המשקיפה.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

 

 

כתיבת תגובה