התעקשות טורקיה לבצוע חיפושי נפט מול חופי קפריסין מסלימה המצב

טורקיה מסלימה את המתיחות בים התיכון בהקשר לחיפושי גז בקרבת האי הקפריסאי והיא שוקלת לפרוס טילי S-400 במזרח הים התיכון.
טורקיה החלה בהכנותיה לפריסת מערכת ההגנה מפני טילים מסוג S-400, וממתינה למסירתה מרוסיה. מיקום המערכת יהיה לאורך החוף הדרומי של המדינה. טורקיה גם מרכזת באותו אזור ספינות מלחמה שמאבטחות את  ספינות המחקר המחפשות מקורות האנרגיה מחוץ לחופיה, על פי מקורות שדיברו עם "בלומברג".
מערכות ה- S-400, שאמורה להימסר תוך שבועות ספורים, ישפרו במידה רבה את יכולותיה של טורקיה במזרח הים התיכון.

Image result for ‫טורקיה רוסיה אס-400‬‎
הטורקים אמרו שהפעלת מערכות הגנה מפני טילים מסוג S-400 בדרום מדינתם תשלח מסר חזק למתנגדי טורקיה ולבעלי בריתה כי הם נחושים להגן על האינטרסים הביטחוניים והכלכליים שלהם.
המקורות הצביעו על כך שהים התיכון אינו האתר היחיד, אשר טורקיה שוקלת על הטמעת טילים רוסיים לאורך קו החוף, בסוף השבוע יצאה המועצה לביטחון לאומי בהצהרה כי "טורקיה תמשיך בפעילותה בהתאם למשפט הבינלאומי, ולא תאפשר את מדיניות ההשתלטות על מקורות האנרגיה במזרח הים התיכון".
נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן והנשיא דונלד טראמפ, צפויים לדון במשבר הטילים הרוסי בשולי פסגת ה- G20, שתארח יפן בחודש הבא .
בעבר ארצות הברית איימה להטיל סנקציות על אנקרה, אם היא תמשיך בעסקת הטילים הרוסית והביעה חשש מתוספת ציוד רוסי לצבא הטורקי, שהיא חברה באמנת נאט"ו , מה שיאפשר למוסקבה לאסוף מידע צבאי חשוב על ברית נאט"ו דרך טורקיה, שזה נושא בפני עצמו שיכול לגרום לסילוקה מהברית.

ארה"ב הזהירה עוד כי שאיפותיה של תורכיה להתחיל בקידוחי נפט באזור שבריבונות קפריסין "יכול להגביר את המתחים באזור".

קידוח גז בקפריסין

"טורקיה רואה את S-400 כגורם מרתיע לאינטרסים האנרגטיים שלה במזרח הים התיכון, שם המתחים הולכים ומסלימים ועלולים לאיים על יחסי טורקיה עם ארצות הברית", אמר מוחמד סיבטין ארול, ראש מכון המחקר אונקסאם.
הוא ציין כי טורקיה "חשה את האיום ההולך ומתגבר בים התיכון בגלל התמיכה האמריקנית והישראלית בקפריסין".
גם מצרים ,התומכת בקפריסין, ידועה בהתנגדותה לארדואן שתומך באחים המוסלמים במצרים.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

Image result for ‫טורקיה קפריסין חיפושי נפט‬‎

 

כתיבת תגובה