מבזקי חדשות בין לאומיות ליום 1-6-2019

*-איראן מסייעת לחות'ים ככל שהיא יכולה, אבל לא כפי שהיא רוצה, בשל "המצור על תימן", אמר האדמירל עלי פאדבי, סגן מפקד של משמרות המהפכה של איראן.

*- שר החוץ האמריקני, מייק פומפייאו, החל בסיור של חמישה ימים באירופה, עם ביקור בגרמניה, שם הוא קורא לגרמניה להגדיל את ההוצאות הצבאיות שלה, לנטוש את העסקה עם חברת הוואוויי הסינית ולשקם את פרויקט הצנרת עם רוסיה.

?"בכל מקום שאני הולך, אנחנו מדברים על ההזדמנויות והאתגרים שמציגה סין לא רק לארצות הברית ולביטחונה אלא גם למדינות אחרות בעולם. אז זה יהיה נושא", הוא אמר.

*- יו"ר הפרלמנט האיראני, עלי לאריג'אני, אמר היום (יום ו ') כי מה שמכונה "הסכם המאה" לשטחים הפלסטיניים מראה את עמדתה העסקית של ארה"ב כלפי כל סוגיה.

?בנאום בתפילות יום השישי הוא אמר, כי התוכנית המוצעת מראה "ריקנות" של האידיאולוגיה הפוליטית בארה"ב.

?הוא גם הדגיש כי שורשי האידיאולוגיה של ארצות הברית גורמים לכאוס ברמה הבינלאומית.

?הוא אמר כי הממשל בארה"ב מבקש להשפיל את המוסלמים וללחוץ עליהם.

*- ראש מחלקת המודיעין של משמרות המהפכה האסלאמית, חוג'תסלאם חוסיין טאב, הדגיש ביום שישי כי הרס "המשטר הציוני" של ישראל יתרחש מוקדם יותר עם תמיכה עממית של המחתרת בארץ ישראל.

?"נפילת המשטר הישראלי כבר החלה בגבולות השטחים הכבושים", אמר טאיב לעיתונאים בשולי יום העצמאות הבינלאומי של "יום ירושלים" בטהראן.

*- ממשל טראמפ עיכב סנקציות חדשות וקשות יותר על הסקטור הפטרוכימי של איראן, אמרו גורמים המכירים את העניין, שכן ארה"ב מבקשת להנמיך מתחים, אשר מאיימים לצאת משליטה.

*- עדות לכך, כי איראן עומדת מאחורי ההתקפות האחרונות על מיכליות נפט וצינורות במפרץ הפרסי, תוצג בפני מועצת הביטחון של האו"ם בשבוע הבא, אמר היועץ לביטחון לאומי האמריקני, ג'ון בולטון.

*- ראש ממשלת הודו, מודי, עורך שינויים לאומניים גדולים בממשלה לתקופת הכהונה שנייה שלו.

*- מלך סעודיה אומר כי הפעולות של איראן מאיימות על הביטחון האזורי והגלובלי.

*- פומפייאו אמר שאיראן תקפה את מכליות הנפט כדי להעלות את מחיר הנפט בעולם

?"אלה היו המאמצים של איראן להעלות את מחיר הנפט הגולמי ברחבי העולם", אמר פומפיאו לעיתונאים זמן קצר לפני שיצא למסע לאירופה.

?פומפייאו אמר שהוא יציג עדויות למעורבות של איראן.

*- איראן האשימה את סעודיה ביום שישי, ב"זריעת מחלוקות" באזור לטובת ישראל, לאחר שסעודיה אירחה פסגה של מנהיגי המפרץ והערבים, כדי לתמוך בה כנגד הרפובליקה האסלאמית.

?סעודיה "המשיכה לזרוע מחלוקות בין מדינות האיסלאם באזור, וזה המשאלה של המשטר הציוני", אמר דובר משרד החוץ, סייד עבאס מוסוי.

?"אנו רואים את נסיונות סעודיה לגייס מדינות שכנות וערביות כנגד איראן, כהמשך לניסיונות חסרי תועלת של ארה"ב והמשטר הציוני".

*- מכונית תופת התפוצצה בקרבת שיירה של כוחות ארה"ב בבירת באפגניסטן ביום שישי, ופצעה ארבעה אנשי שירות אמריקנים וגרמה למספר נפגעים נוספים, אמרו גורמים רשמיים, בפיגוע השני בעיר תוך יומיים.

*- מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן, עלי שמח'אני, העביר וידיאו לכנס ברצועת עזה, והרגיע כי העם הפלסטיני ינצח את המזימה של ארה"ב, שזכתה לכינוי "עסקת המאה," באמצעות התנגדות.

?"עסקת המאה תובס בידי אנשי ההתנגדות של פלסטין", אמר עלי שמח'אני, מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן.

?שמח'אני אמר כי תוכנית המאה נועדה "לחיסולה המוחלט של פלשתין".

?בהסתמך על התכנית, ארה"ב מנסה לנצל לרעה את "הבורות, הרפיון והטבע הבוגדני" של כמה ממדינות המפרץ "כדי לחסל את סוגיית שיבת הפליטים הפלסטינים [למולדתם] המדינה הפלסטינית".

?"איראן עומדת עם כל העמים המתנגדים לעושקים", הדגיש מפקד הביטחון האיראני וציטט את האימאם ח'אמנאי, "כל עוד יש דיכוי בעולם, יש גם מאבק. וכל עוד יש מאבק, גם אנחנו קמים".

?"בהתאם להשקפתו של מנהיג המהפכה האסלאמית, איתאללה סייד עלי ח'אמנא'י, אנו שוב ברפובליקה האסלאמית מתעקשים לתמוך בהתנגדות, במיוחד בפלסטין הכבושה, ולא נפסיק את התמיכה הזאת למרות כל הקשיים, הלחצים הפוליטיים והסנקציות הכלכליות, שכן הרפובליקה האסלאמית שוקלת לתמוך בלוחמי המחתרת מתוך חובה דתית".

*- עיראק התנגדה להצהרה הסופית של פגישת חירום בסעודיה, שגינתה את "התערבותה" של איראן במדינות המזרח התיכון.

*- איראן דחתה ביום שישי את מה שהיא כינתה האשמות "חסרות בסיס" בפסגה ערבית, בה נאמר כי סעודיה הצטרפה לארה"ב ולישראל במאמץ "חסר תקווה" לגייס מדינות אזוריות נגד איראן, כך דיווחה התקשורת הממלכתית באיראן.

*- ממשלת גרמניה קיימה מגעים עם ארצות הברית על פריסת כוחות גרמניים באזור בטוח מתוכנן בצפון סוריה, כך דווח בגרמניה.

קרדיט:אברהם תמקר – פרד"ס מקבוצת נציב

 

One thought on “מבזקי חדשות בין לאומיות ליום 1-6-2019

כתיבת תגובה