ציד אדם עד כלות: עוד משתתף ברצח שגריר ארה"ב בלוב חוסל

"מציאות עולה על כל דמיון ":מרדף של 7 שנים ,ככל הנראה ,מגיע לסיומו עם הריגתו של אחד המחבלים המבוקשים.

שגריר ארה"ב בלוב ג'ון כריסטופר (כריס) סטיבנס , ושלושה עובדים נוספים בקונסוליה האמריקאית בבנגאזי נרצחים . בתחילה נטען כי ההתקפה על השגרירות באה בעקבות פרסום הסרט "תמימותם של מוסלמים" בה מוצג מוחמד הנביא באור שלילי ואשר עוררה את זעם המוסלמים בעולם, אולם מאוחר יותר גרסו חוקרי ביטחון כי הייתה זו התקפה מתוכננת של גורמי טרור המזוהים עם אל קאעידה שביקשו לנצל את התאריך הסמלי במלאת 11 שנה לפיגוע במגדלי התאומים.

ב-11 בספטמבר 2012 תקפו אזרחים את בנין הקונסוליה האמריקנית בבנגזי בה שהה סטיבנס.

ב-11 בספטמבר 2012 הודיע מרכז המבצעים של מחלקת המדינה של ארצות הברית שאנצאר א-שריעה הוא האחראי למתקפת הטרור בקונסוליה האמריקנית בבנגאזי שהתרחשה זמן קצר קודם לכן. עדי ראייה אמרו שהם ראו בזירת התקיפה כלי רכב עם לוגו של הארגון, וכי חמושים שהיו במקום הודו שהם שייכים לאנצאר א-שריעה. עדים גם אמרו שהם ראו את אחמד אבו ח'טאלה – מפקד אנצאר א-שריעה בלוב, מוביל את ההתקפה.

אנצאר א-שריעה בלוב הוא ארגון מיליציה אסלאמיסטית סלפית, הדוגל ביישום חוקי "השריעה"באופן קפדני בלוב. ארגון אנצאר א-שריעה נוצר במהלך מלחמת האזרחים בלוב ב-2011. הארגון פעל במכוון נגד אזרחים לובים ואזרחים אמריקאים, ולקח חלק במתקפת הטרור בקונסוליה האמריקנית בבנגאזי ב-2012

בעקבות מתחים ממושכים בין האסלאמיסטים לבין מתנגדיהם בלוב, ב-16 במאי 2014 כוחות צבאיים הנאמנים לח'ליפה בלקאסם חפתר השיקו מבצע אווירי וקרקעי בשם "מבצע כבוד" נגד המיליציות האסלאמיות בבנגאזי, ובהן אנצאר א-שריעה.

לאחר הרוגים ראשוניים בשדה הקרב, ארגון אנצאר א-שריעה וארגונים אסלאמיים וג'יהדיסטיים נוספים התאחדו ונלחמו יחד תחת השם "מועצת השורא של מהפכני בנגאזי". הם בצעו מתקפות נגד הכוחות הנאמנים לח'ליפה בלקאסם חפתר, והצליחו במידה רבה לדחוק אותם אל מחוץ לבנגאזי עד אוגוסט 2014. לאחר שהצליחו לכבוש כמה בסיסי צבא, פרסם אנצאר א-שריעה תמונות באינטרנט של נשק וציוד שנתפס, כולל תותחי הוביצר מדגם D-30, משגרי רקטות רב-קניים, טילי כתף נגד מטוסים מסוג 9K32 סטרלה-2, וכמויות גדולות של תחמושת וכלי רכב.

ב-6 באוגוסט 2013 אישרו גורמים רשמיים בארצות הברית שאחמד אבו ח'טאלה, מפקד אנצאר א-שריעה בלוב, לקח חלק משמעותי בהתקפה על מתחם השגרירות האמריקאית שנה קודם לכן. לפי רשת NBC הוגש כתב אישום נגדו בסוף חודש יולי 2013. אבו ח'טאלה נעצר בלוב על ידי לוחמי כוח דלתא ב-15 ביוני 2014. הוא הועבר לארצות הברית על סיפונה של נושאת המטוסים USS New York וצפוי לעמוד לדין בבית משפט פלילי בארצות הברית.

 

מרדף של 7 שנים ככל הנראה מגיע לסיומו עם הריגתו של אחרון המבוקשים!

"מוחמד מחמוד בן דרדף" שיפר את יחסיו עם מליציית אנצאר אל-שריעה יחד עם חברים נוספים ממילצית רפיח אל-סאתי והשתתף בלחימה נגד הצבא הלאומי הלובי בבנגאזי לפני שברח מחוץ לעיר.

לפניי כשנתיים הכריז התובע הצבאי האמריקאי במסיבת עיתונאים על שמותיהם של כמה מבוקשים שהיו מעורבים בהריגת שגריר ארה"ב בבנגאזי ב -11 בספטמבר 2012. בן דרדף ניכנס לרשימת המבוקשים..

בסוף אוקטובר 2017, בעקבות מבצע אמריקאי מיוחד ללכידתו של בן דרדף, אחד החשודים ברצח שגריר ארה"ב, נמלט הלה  לאג'ל'ה ולאחר מכן לסבראת'ה.

על פי כמה דיווחים של מליציות התומכות במליצית אנצאר אל-שריעה, נהרג בן-דרדף לפניי כיומיים (25.05.19) בתוך רכבו לאחר שטיל פגע בו ישירות וגרם למותו במקום.

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

ארה"ב אף פעם לא סלחה למי שפגע בה. הנקמה בא תבוא גם אם יחלפו שנים רבות עד השגתה!

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה