"תרחיש חאלב" במחוז אידליב -שיאי הזוועות החדשים בסוריה בהתהוות

נראה כי שיאי הזוועה בסוריה לא מפסיקים להישבר. מה שחשבנו פעם כי לא יכול להיות יותר גרוע ,מתברר , בסוריה , כי "לכל תחתית יש עוד מרתף".

"תרחיש חאלב" הוא שם נרדף לכתישת כרך עירוני,מודרני יחסית, הגדול ביותר בסוריה שמנה עד שנת 2011 כ-2.5 מיליון איש,הפך ברובו לעיי חורבות לאחר שהרוסים והסורים הפציצו אותו ,באופן חסר רחמים, והביאו מאות אלפים לברוח מהעיר ולמצוא מקלט או באזורים הכפריים של המדינה או במדינות השכנות.

ההרס,שכמותו לא נראה מאז מלחמת העולם השניה, בא בעקבות השתלטות המורדים על שכונות רבות בעיר וחוסר יכולתו של הצבא הסורי לעוקרם משם. הרוסים,שהבינו שצבא סוריה,במצבו הנוכחי לא יהיה יכול לנצח בקרב קרקעי את המורדים שהתבצרו בלב שכונות אזרחיות , ולהם לא היה כל רצון להזרים כוחות לחימה קרקעיים מחשש לאבדות כבדות שיערערו את היציבות ברוסיה עצמה , החליטו ליישם את "תרחיש חאלב" לאמור כל אזור שבשליטת המורדים יהרס עד היסוד בהפצצות אוויריות חסרות רחמים , שיאלצו את המורדים לברוח על למות בעמדותיהם. ואכן כך היה. כיום,העיר עדיין לא התאוששה מההפצצות ההרסניות למרות שחלקים נרחבים של העיר לא נפגעו והחיים שם חזרות למהלכם התקין,באופן יחסי,אם ניתן להעריך.

Image result for ‫הריסות בסוריה‬‎

לכן זה היה אך טבעי שיודעי דבר התחלחלו שוב לשמוע כי"תרחיש חאלב" נמצא שוב על השולחן והפעם לגבי מחוז אידליב בו מרוכזים כרגע 4 מיליון איש.

הפיקוד הרוסי בסוריה הגיע כבר למסקנה כי הכוחות הקרקעיים הסורים העומדים בגבולות מחוז אידליב אינם מסוגלים לכבוש מחדש את המחוז,דבר שמפריע לרוסיה להתחיל במלאכת שיקום סוריה כאשר שטח המדינה נמצא בשליטת השלטון המרכזי,פחות או יותר.

כפי שזה נראה עכשיו,שיא הזוועות בסוריה עומד שוב והשבר ומראות קשים יהיו בקרוב מאוד נחלת העולם. ולא נראה כי מישהו מתרגש מזה. תושבי אידליב נשארו לנפשם ואין מושיע!!

רוסיה רמזה ביום חמישי, כי הולכת ליישם את דוקטרינת "תרחיש חאלב" גם באידליב בהעצמת ההפצצות, כהקדמה למבצע קרקעי ותמיכה נרחבת לכוחות המשטר הסורי לדחוף עמוק יותר לתוך המעוז האחרון של האופוזיציה בצפון מערב המדינה, על פי העיתון "המזרח התיכון".

מוסקבה החלה, על פי העיתון, קמפיין תקשורתי להמונים כדי לעודד אזרחים באידליב לעזוב את העיר כדי שלא תהיה פגיעה באזרחים דבר שיכול להטות את דעת הקהל העולמית נגדה וזה יגרום להפסקת הקרבות באידליב מה שכנראה יגרום ללחץ בגבול טורקיה מבריחת האזרחים עקב ההפגזות מה שאומר שלא הגיעו להסכמה עם טורקיה על גורל אידליב.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

Related image

 

כתיבת תגובה