מבזקי חדשות בין לאומיות ליום 24-5-2019. מתעדכן

*- הנציג המיוחד של ארה"ב לאיראן, בריאן הוק, אמר לסקיי ניוז כי איראן מאיימת לתקוף את האינטרסים האמריקאים.

*- רוחאני: איראן תגרום לאויבים להתחרט על המלחמה הכלכלית שלהם.

*- אחד מאנשי הצבא הבכירים ביותר של איראן, הזהיר באזהרה "חריפה" את ארה"ב, לאחר שהתברר כי ארה"ב שוקלת לשלוח 10,000 חיילים נוספים למזרח התיכון.

?"האויבים צריכים לדעת כי הצבא של איראן לא יבזבז אפילו רגע אחד בניטור התוכניות של האויבים והרפתקנות שלהם," אמר את הדברים בהצהרה ביום חמישי – ראש מטה הכוחות המזוינים של איראן, מוחמד חוסיין באגהרי, על פי דיווחי החדשות באיראן.

?"הידיים שלנו על ההדק ואנו מוכנים היטב להשמיד כל תוקפן ועיניים חמדניות נגד איראן האיסלאמית", הוא הדגיש.

?"התנאים החדשים של ההתנגדות כדי להתמודד עם האיום היהיר והפרעוני של ארה"ב, מביא את כל האיראנים להיכנס לתחומי הג'יהאד, לכוננות מלאה ולגיוס כוח נוסף", אמר באגהרי.

*- שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, הנמצא כיום בפקיסטן כחלק מסיור במספר מדינות באסיה, צפוי לבקר בעיראק ביום שבת.

?לפי דיווח של סוכנות הידיעות העיראקית "אל-פורת".

?הדיווח לא הזכיר את המקור או מסר פרטים נוספים על הביקור, אך אמר כי זריף צפוי לקיים שיחות עם בכירים בעיראק על ההתפתחויות האזוריות והקשרים הבילטראליים האחרונים, ביום שבת בעיראק.

*- שר החוץ של איראן, זריף, אמר מיד כאשר הגיע לפקיסטן, כי הקהילה הבינלאומית צריכה לנקוט צעדים מעשיים כדי לעצור את הגישה התוקפנית של ארצות הברית.

?זריף אמר כי אנו עדים היום לאופן שארה"ב עם הגישה הבריונית שלה מטילה סנקציות גם על איראן וגם על סין.

?זריף הזהיר, כי אם הקהילה הבינלאומית לא תעצור את ארה"ב מלהמשיך במדיניות ההגמוניה שלה, הרי שהשליטה העולמית תלך לידיהם של אלה שאינם מאמינים בחוקים.

?זריף הוסיף כי על המדינות הבינלאומיות והאזוריות למלא תפקיד יזום ליציבות באזור.

?"מדינות אזוריות צריכות לעמוד כנגד הסנקציות לטובת האינטרסים שלהן", הדגיש זריף.

?שר החוץ האיראני אמר, כי איראן רוצה קשרים חזקים יותר עם פקיסטן. זריף אמר כי פיתוח קשרים חזקים עם שכנינו המיידיים הוא בראש מדיניות החוץ של איראן.

?"אנחנו מאמינים שנמל "צ'אבהר" באיראן ונמל גוודאר בפקיסטן משלימים זה את זה ואנחנו יכולים לחבר את נמל צ'באהר לנמל גוודאר, ואז דרך זאת נוכל לחבר את גוודאר לכל מערכת הרכבות שלנו מאיראן למסדרון הצפוני דרך טורקמניסטן, קזחסטן, אזרביג'אן, רוסיה וטורקיה", אמר זריף.

?זריף הוסיף כי "יש לנו גם פרויקט לחבר את מסילת הרכבת שלנו לעיראק, אז אני בא לכאן עם הצעות לממשלת פקיסטן על הקשר בין צ'באהר לגוודאר.

*- סעודיה מדגישה את הצורך לחזק את שיתוף הפעולה הבינלאומי והאזורי למאבק בטרור

ערב הסעודית אישרה כי המאבק בטרור הוא אחד מסדרי העדיפויות שלה, והדגישה את הצורך שהקהילה הבינלאומי תושיט ידיים כדי לחסל את הנגע הזה.

*- איראן לא תיכנע לעצמאותה ולכבודה מול הלחץ האמריקני, גם אם תופצץ, אמר הנשיא חסן רוחאני.

*- רוסיה תנקוט באמצעים נגד פריסת מכ"ם של ארה"ב בנורבגיה

?רוסיה שומרת לעצמה את הזכות לנקוט צעדי תגמול על הפריסת מכ"ם של ארה"ב בנורבגיה, כך אמרה ביום חמישי דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכארובה.

?"ברור שהכנות הצבאיות ליד הגבולות, בין אם זה הגבול הרוסי או של אחרים, המדינה שלנו לא תוכל להתעלם מהם, כמו כל מדינה אחרת", אמרה הדוברת הרוסית.

?היא הדגישה: "אנחנו ממשיכים מהעובדה שננקוט צעדי תגמול כדי להבטיח את ביטחוננו".

*- רוסיה משיבה לקריאת נאט"ו לסגת מחצי האי קרים

?"קרים חיים בשלום ובשלווה, ונאט"ו רוצה לערער את המצב בקרים, והם (נאט"ו) לא אוהבים את הדרך שבה קרים מתפתחת, אבל אנחנו לא נספק להם את הסיפוק הזה", אמר הסנטור הרוסי מחצי האי קרים, סרגיי טסקוב.

?לדבריו, קרים שוב התאחדה עם רוסיה באופן חוקי והוגן, בעוד שהתביעות של נאט"ו "אינן הולמות".

?הוא הדגיש כי "הגיע הזמן להפסיק להשתמש ברשומות שבורות וישנות ולשנות את הרטוריקה ביחס לרוסיה. קרים היא רוסית וזהו. השקפות של נאט"ו בנושא זה אינן מעניינות אותנו, שיטפלו בענייניהן, בעוד שקרים תטפל בעצמה".

*- המורדים החות'ים בתימן, אשר משוייכים לאיראן החריפו את המלחמה המזוינת שלהם נגד סעודיה, ושיגרו שתי התקפות נפרדות על נמל התעופה נג'ראן בסעודיה בתוך 24 שעות.

?קבוצת המורדים סיפרה אתמול כי אחד מהמל"טים שלה פגע בשדה התעופה בנג'ראן באמצעות מטוס "קסף -2", שמטרתו היה "מחסן נשק", בנג'ראן, הממוקמת 525 ק"מ דרומית מערבית לריאד, ונמצאת על הגבול סעודיה-תימן.

?מוקדם יותר ביום רביעי דיווח ערוץ הטלוויזיה "אל-מאסירה" כי החות'ים פתחו בהתקפה נוספת על שדה התעופה, כשהם פוגעים בהאנגרים המכילים מטוסי קרב. לא היו דיווחים מידיים על נזק או נפגעים.

*- ארה"ב: גבר צעיר המקושר לחמאס איים לפוצץ את מגדל טראמפ ואת הקונסוליה הישראלית בניו יורק, נעצר ביום רביעי בניו ג'רזי, אמר התובע הפדרלי של המדינה.

?החוקרים מצאו שורה של הודעות מאיימות, אשר פורסמו על גבי המדיה החברתית מאת ג'ונתן שיה, בן 20, אוהד גדודי אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, הארגון השולט ברצועת עזה.

*- גרינבלט: חמאס והג'יהאד האיסלאמי חייבים להיות לחוצים, כדי לשמור על השלום עם ישראל, כך אמר השליח המיוחד של ארה"ב, ג'ייסון גרינבלט, למועצת הביטחון של האו"ם.

?גרינבלט אמר את הדברים, לאחר שבלוני תבערה שוגרו מעזה לדרום ישראל ומאיימים להרוס את השקט השביר, אשר נוצר באזור בשבועות האחרונים.

?"על כולנו לדבר בקול רם וברור ולהגיד כי ההתקפות על ישראל, שמבוצעות על ידי חמאס והג'האד האסלאמי בפלסטין, בין אם באמצעות רקטות, בלונים מזוינים או שיטות אחרות, חייבות להסתיים", אמר גרינבלט למועצת הביטחון של האו"ם ביום רביעי בדיון על המזרח התיכון.

?גרינבלט קרא למועצת הביטחון של האו"ם להגדיר את חמאס כקבוצת טרור על מעשיה נגד הישראלים והפלסטינים כאחד.

?"חמאס והג'יהאד האסלאמי ממשיכים להשתמש באזרחים בעזה, כולל ילדים, כמגנים אנושיים. הם גייסו את "המשאבים הנדירים של תושבי עזה לבניית ארסנל הטרור שלהם, תוך מניעת הסיוע של התורמים להגיע לעם", הסביר גרינבלט.

?"החמאס והג'יהאד האסלאמי אשמים בסבל של תושבי עזה, אמר גרינבלט.

?"גם החמאס וגם הג'יהאד האסלאמי מכוונים לקהילות ישראליות, כולל בתי חולים ובתי ספר, בניסיון ציני להשיג ויתורים מישראל", אמר גרינבלט.

?"שום דבר לא יכול להיות משמעותי, עד שהם יוותרו על הטרור ויפסיקו את מעשי האלימות שלהם והרצון להשמיד את ישראל. מתי מועצת הביטחון תאמר זאת בקול רם? מתי נדחה בבירור את הטרור הזה?" הוא הדגיש.

*- איראן לא תנהל משא ומתן עם ארה"ב "בשום נסיבות שהן", בעוד שהזכויות של איראן אינן מכובדות.

?"אמרנו בבירור, כל עוד הזכויות של עמנו לא מכובדות, כל עוד המילים אינן משתנות לפעולה, דרכנו תישאר כפי שהיא כעת", אמר קיוון ח'וזראוי, דובר מועצת הביטחון באיראן.

?"לא יהיו שום שיחות בשום פנים ואופן", הוא צוטט על ידי סוכנות הידיעות הרשמית של איראן.

?ח'סראוי אמר כי חלה עלייה במשלחות הרשמיות, אשר הגיעו לאיראן מבירות שונות בעולם, אם כי "רובן מגיעות בשם של ארה"ב".

?"ללא יוצא מן הכלל הגבנו למשלחות האלו עם המסר של האומה האיראנית, כוח סיבה והתנגדות" בהתאם למדיניות הרפובליקה האסלאמית, הוא הוסיף.

*- החות'ים טוענים כי הם ביצעו התקפת מזל"ט על סוללת טילי פטריוט בערב הסעודית/

*- בריטניה אמרה כי היא הזהירה 16 בעלי ברית בנאט"ו, על פעילויות פריצת סייבר מצד רוסיה, במהלך 18 החודשים האחרונים, כך אמר היום גורם ממשלתי בבריטניה.

?"אני יכול לחשוף כי ב-18 החודשים האחרונים, מרכז ביטחון הסייבר הלאומי שיתף מידע והערכות עם 16 [מדינות] בעלי ברית של נאט"ו – ואפילו יותר מדינות מחוץ לברית -על פעילות הסייבר הרוסית במדינות שלהם," אמר מזכיר המדינה לענייני חוץ, ג'רמי האנט, בנאום במרכז לביטחון הסייבר הלאומי היום.

?האנט אמר כי "שירותי המודיעין של רוסיה מכוונים לתשתית הלאומית הקריטית של מדינות רבות כדי לחפש פגיעות".

?הוא הדגיש כי "המערכה הגלובלית הזו גם מחפשת לסכן רשתות ממשלתיות מרכזיות".

?"סיפקנו באופן קבוע ידע טכני כדי לעזור לשותפים שלנו להתמודד עם האיום".

*- המפקד הצבאי של איראן: טהראן מקיימת מעקב צמוד אחר ממשלת ארה"ב הזדונית.

?בתוך המתחים האזוריים העולים, מפקד בכיר של משמרות המהפכה מזהיר על "הרפתקנות האויב", ומאיים שהיא תתקבל עם תגובה מוחצת.

*- פקיסטן ביצעה היום (ה ') תרגיל "מוצלח" של טיל קרקע-קרקע שאהין-II, המסוגל לשאת ראשי נפץ קונבנציונליים וגרעיניים עד לטווח של 1,500 ק"מ.

?התרגיל הוא בעל נקודת השפעה בים הערבי, ונועד להבטיח את הנכונות המבצעית של כוחות הצבא האסטרטגים בזמן פקודה, כך נאמר בהצהרה של צבא פקיסטן.

?"שאהין II הוא טיל בעל יכולות גבוהות, אשר עונה באופן מלא על הצרכים האסטרטגיים של פקיסטן לשמירה על יציבות והרתעה הרצויה באזור", הוסיף הדובר הצבאי.

(קרדיט על כל הידיעות בכתבה זאת: אברהם תמקר – פרד"ס מקבוצת נציב)

כתיבת תגובה