איתור נוסף של פעילות איראנית חשודה בדרום עיראק "הקפיץ" את האמריקאים

לפני יותר משבועיים הפתיע שר החוץ האמריקאי את העולם בצאתו לשליחות בהולה לבגדד כדי להפגש עם ראש ממשלת עיראק.

אמצעי התקשורת החלו מיד במסע ניחושים באשר למטרת הביקור המפתיע. כבר למחרת פורסם ברבים כי הביקור בא לאחר שהאמריקאים זיהו מערך טילים בליסטיים שהגיעו מאיראן והוצבו באזור עיר הנמל הדרומי-בצרה כשהם מכוונים למתקנים אסטרטגים של מדינות המפרץ.

באותו ביקור, כך על פי אמצעי התקשורת,הגיש שר החוץ האמריקאי אולטימטום לראש ממשלת עיראק לפרק את מערך הטילים האיראנים ולהחרים אותם. בד בבד עם אותו אולטימטום מיהרו כלי התקשורת בארה"ב לדווח מפי מקורות לא מזוהים בפנטגון כי ארה"ב עומדת לשלוח 150 אלף חיילים למפרץ כדי להתכונן לכל תסריט קיצוני שיתפתח בעקבות צעדיה הפרובוקטיביים של איראן בשטח. ידיעה שהוכחשה מיד ע"י טראמפ עצמו.

ראש ממשלת עיראק, הנמצא במשרתו הרמה על גבי כידונים איראנים,יודע בדיוק למי הוא "חייב" ,מיהר להעביר את המידע להנהגה האיראנית שמיהרה לפרק את אותו מערך ולהעבירה למקום אחר מבלי שהשלטונות העיראקים עשו משהו כדי להשתלט עליו.

אלא שאותה פיסת מידע ,שכה התגאו בכמה כלי תקשורת במדינות ערב להתפאר על ה-"סקופ " שלהם, כאילו האיראנים הוציאו את מערך הטילים הבליסטיים מעיראק בחזרה לאיראן,לא היתה מדוייקת כלל ועיקר.

אמצעי מודיעין,ולא רק אמריקאים,הבחינו בימים האחרונים,בפעילות חשודה ואינטנסיבית ליד מערכי הטילים האיראנים באזור בצרה, פעילות ש-"הקפיצה" שוב את המערכת האמריקאית ששוב "פירסמה" ברבים על כוונותיה לשלוח תגבורות חיילים לאזור המזרח התיכון.

ושוב חזר התסריט, הכה מוכר ,כמו לפני כ-3 שבועות, המידע מועבר לעיראקים המעדכנים את האיראנים ומעגל התגובה נסגר.

אמצעי תקשורת ערביים המתמחים במעקב אחרי הפעילות האיראנית בעיראק טוענים כי הגיע לידיהם דו"ח מצב שנכתב ע"י תת אלוף מהיב כמלי – אחראי על הנושא העיראקי בפיקוד משמרות המהפכה האיראנים  בו מצוין כי מפקדת הכוחות האמריקאים בעיראק הודיעה למשרד ההגנה העיראקי כי המודיעין האמריקאי איתר פעילות לא שגרתית וחשודה של קבוצת משימה מפיקוד מיליציית "אלחשד אלשעבי" העיראקית,הנאמנה לאיראן, הפועלת באזור עיר הנמל בצרה בדרום עיראק. האמריקאים הזהירו את ממשלת עיראק כי אם הפעילות החשודה לא תפסק האמריקאים יאלצו להתקיפה ולהשמידה.

הפעילות החשודה,כפי שהגדירו אותה האמריקאים כלל הכנות לתנועה של 2 משגרי טילים בליסטיים שמשמרות המהפכה הביאו מאיראן . 2 המשגרים שהו באותו זמן במתקני מיליציית אלחשד אלשעבי העיראקית שבאזור בצרה והם תוכננו להיות מועברים לאזור אלזביר שבפרברי בצרה בתאום מלא בין המפקדות המקומיות של משמרות המהפכה האיראנים ומנהלת הביטחון של אזור בצרה .

Image result for ‫עיראק איראן טילים‬‎

באותו דו"ח מצב המוזכר לעיל מציין עוד תת אלוף מהיב כמלי כי הם הבחינו בפעילות בלתי שגרתית של אנשי מודיעין אמריקאים המשתייכים לכוחות האמריקאים במחוזות של דרום עיראק,  באזור מחוז בצרה בכלל  ובפרבריה בפרט . בדו"ח המצב דורש תא"ל כמלי לתגבר את הפעילות המודיעינית של משמרות המהפכה האיראנים באנשים נוספים.

על פי אותם דיווחים לא ניתן לדעת מי המקור למידע ה-"מפליל" החדש שהקפיץ את האמריקאים אך דבר אחד ברור: כל עיראק וסוריה ותימן מנוטרים ע"י גורמים מודיעיניים בעולם מסביב לשעון ופעילות כמו הכנת טילים בליסטיים לשגור לא מתחמקת מהעיניים הבולשות מלמעלה וגם על פני הקרקע. ולא בפעם הראשונה.

העובדה שהאמריקאים מצליחים לאתר,אם בעצמם ואם בעזרת בני ברית, פעילות חשודה, ולא פועלים מיד להשמידה ,נקלטת אצל האיראנים כ-"חולשה" שחובה לנצלה ומעודדת אותם להמשיך ולדרדר את המצב עד עברי פי פחת,אזור שהם כה מתמחים להתנהל בו.

Image result for ‫עיראק איראן טילים‬‎

 

 

כתיבת תגובה