"איום השימוש בנשק גרעיני נמצא ברמה הגבוהה ביותר מאז מלחמת העולם ה-2"

מנהלת המכון לאנרגיה אטומית (UNIDIR), רנאטה דואן, אמרה כי האיום מפני השימוש בנשק גרעיני נמצא כעת ברמה הגבוהה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה, וכינתה אותו נושא "דחוף" שהקהילה הבינלאומית תטפל בו ביתר רצינות. "אסור לקהילה הבינלאומית להתעלם מאיום הנשק הגרעיני ".
"לכל המדינות עם נשק גרעיני יש כיום תכניות מודרניזציה גרעיניות, ונוף בקרת הנשק משתנה", אמרה דואן, "מכמה סיבות, כולל היריבות האסטרטגית בין סין לאמריקה".
"ההסדרים על השליטה בנשק קונבנציונלי גם דועכים כתוצאה מהופעתן של שיטות לחימה חדשות בהפצתן של קבוצות חמושות ושיטות טכנולוגיות חדשות שהניחו את הגבול בין התקפה לביטחון", אמרה לכתבים בג'נבה.
בהתייחסה לשיחות המחודשות של פירוק הנשק בשני העשורים האחרונים, 122 מדינות חתמו על אמברגו נשק גרעיני, מטעמי תסכול ונטילת סיכונים
"אני חושב שזו קריאה אמיתית למודעות, וזה חסר בסיקור התקשורתי של הנושאים, שהסיכונים של מלחמה גרעינית הם עכשיו גבוהים במיוחד, והסכנה של שימוש בנשק גרעיני ביחס לחלק מהאלמנטים שהזכרתי, גדולה יותר מאז מלחמת העולם השנייה, שנית – האמנה למניעת תפוצת נשק גרעיני, הידועה רשמית כ"אמנה למניעת תפוצת נשק גרעיני "(NPT), נתמכה על ידי הקמפיין הבינלאומי לביטול נשק גרעיני, שזכה בפרס נובל לשלום ב -2017. עד כה, 23 מדינות אישררו את האמנה. זה צריך 50 מדינות לאשרר אותו. מדינות שחתמו ואשררו את האמנה הם: דרום אפריקה, אוסטריה, תאילנד, וייטנאם ומקסיקו. האמנה קיבלה התנגדות חזקה מצד ארצות הברית, רוסיה ומדינות אחרות עם נשק גרעיני.
קובה אישררה את האמנה ב-2018, 56 שנה לאחר משבר הטילים שנמשך 13 יום בין מוסקבה לוושינגטון, ותיארה אותו כנקודה הקרובה ביותר בעולם לסוף המלחמה הגרעינית.

קרדיט: עמרם אל – מקבוצת נציב

 

Related image

 

כתיבת תגובה