איראן מאיימת על בריטניה ברקע הגעת קומנדו בריטי לסייע לארה"ב במפרץ

איראן במסר מאיים לממשלת בריטניה בעקבות הצטרפות כוחות קומנדו(sas) מיוחדים שלה לכוח ימי במפרץ שחבר לספינות ארצות הברית .

מאת ג'ון לוקט/כתב בריטי צבאי

19 במאי 2019,

כוחות בריטיים מיוחדים טסו למזרח התיכון כחלק ממשימה סודית ביותר להילחם בכל התקפות איראניות על ספינות מסחר בנות בריתה של בריטניה, כך מדווחים.

בהגיעם למפרץ, משימתם העיקרית מעקב אחר הפעילות הצבאית/ימית האיראנית סביב האי קשאם, שבו נמצאים ספינות הקרב של חיל הים האיראני, כך טוען הסאנדיי אקספרס.

כוחות הקומנדו נמצאים תחת פיקודו של חיל הים המלכותי.

 Members of the elite Special Boat Service (SBS) are reportedly heading to the Gulf

 

כאשר מערכת Sun Online פנתה למשרד הביטחון הבריטי בעקבות הדיווחים הללו, דובר משרד הביטחון המלכותי טען שהם אף פעם לא מוסרים פרטים אודות הכוחות המיוחדים.
– הקומנדו מוכשרים לעבוד בצללים, אולם בתקופה האחרונה אנחנו עדים להדלפות מכוונות ככול הנראה, של משרד ההגנה הבריטי על פעילויות של היחידה בסוריה ועיראק.

יחידת העילית SAS היא יחידת הקומנדו היוקרתית של בריטניה. במהלך הפעולות בעיראק, פעלה היחידה בשילוב עם "כוח דלתא", המקבילה האמריקנית שלה.

מקור ביטחוני בממלכה אישר את דבר קיומה של היחידה וציין כי ה-SAS טובים בצורה קיצונית בחדירה חשאית למדינות. הם כבר הוכיחו את ההשפעה שלהם בלחימה נגד המדינה האסלאמית". עוד ציין כי בזכות הפעילות החשאית של אותה יחידה, לצדן של יחידות מיוחדות מארה"ב, הגיע מודיעין איכותי שמסייע בלחימה בסוריה. "הם פגעו במפקדים ולוחמים של הארגון. הם פגעו במיוחד ביכולות ובפעולות של דאע"ש בסוריה", טען המקור הביטחוני.

(קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב.נט)

 The amphibious assault ship USS Kearsarge (front) and the Arleigh Burke-class guided-missile destroyer USS Bainbridge

 

 

כתיבת תגובה