תקיפת העומק של החות'ים מתימן נגד סעודיה והנקודה הישראלית

מאז שארה"ב נסוגה מהסכם הגרעין עם איראן ובהמשך הודעתה כי תחריף את הסנקציות הכלכליות עליה שנכנסו לתוקף בעצם ימים אלו, עולים טונים מאיימים כמעט מכל קשת הבכירים באיראן.

הם מאיימים לא רק על ארה"ב בפגיעה קשה, אלא הם מרחיבים את חזית העימות ומאיימים גם על מדינות אירופה בפגיעה אם לא יפצו אותה על נזקי הסנקציות האמריקאיות.

איראן גם הצהירה כי אם היא לא תוכל לייצא נפט לעולם,עקב הסנקציות,מדינות המפרץ הפרסי גם הן לא תוכלנה לייצא נפט.

בתגובה לאיומי איראן החישה ארה"ב כוח משימה גדול בראשות נושאת המטוסים לינקולן האמורה להיכנס למימי המפרץ בימים אלו,וכן קידמה לאזור המפרץ כוח אווירי המורכב ממפציצים אסטרטגים ומטוסי קרב מתקדמים בנוסף על אלו שעל סיפון נושאת המטוסים.

הפגנת הכוח האמריקאית,אפשר ועשתה רושם קטן בלבד על האיראנים שהחליטו לפעול ולהוציא מן הכוח אל הפועל את איומיהם.                                                                                                                     בימים האחרונים התבצעו 2 פעולות טרור מהדהדות,אם כי בעלי פוטנציאל הרס קטן ביותר . חובלו 4 מכליות נפט ששהו בקרבת נמל הבית של איחוד האמירויות במפרץ מבלי שאף ארגון לא נטל אחריות לבצוע פעולה זאת. וכן הותקפו היום 2 משאבות נפט הפועלות ליד צינורות המעבירות נפט ממזרח סעודיה לנמל ינבו בחופי הים האדום משם הם מובלים לשוקי העולם. גורם סעודי הודה כי הצינורות שנפגעו מעבירים מידי יום כ-3 מיליון חביות נפט ממזרח למערב סעודיה.

סעודיה יצאה בעקבות הפיגוע בשטחה לפעולת תגמול אווירית ובוצעו 12 גיחות הפצצה אוויריות נגד מטרות חות'יות ברחבי תימן.

בתגובה עלה בכיר חות'י לשידור ואמר כי הם לא מתכוונים להמשיך ולפגוע במטרות עומק אסטרטגיות בסעודיה אלא ביכולתם לבצע פעילות קרבית דומה למה שעשו היום, אך יותר רחבה ויותר עוצמתית במטרות הרבה יותר רחוקות.

בעבר איימו בכירים במיליציה החות'ית הנאמנה לאיראן, והמקבלת את מימונה ותחמושתה ישירות ממחסני משמרות המהפכה האיראניים,כי הם יפגעו גם בישראל.

Related image

איום זה ניתקל בעבר בנימת זילזול מתוך ידיעה כי אין בידם מערכות נשק כל כך ארוכות טווח. ישראל רחוקה מתימן יותר מ-1000 ק"מ .

היום ,כאשר החות'ים פגעו במטרות הנמצאות מאות קילומטרים בעומק שטח סעודיה , ואם האיום שלהם האחרון כי ביכולתם לבצע תקיפה אווירית נגד אויביהם במרחקים הרבה יותר גדולים, לא נשאר אלא לתהות האם הפעם ביכולת החות'ים לסגור את הפער ולהגיע לשטח ישראל ?

Image result for ‫ישראל איראן‬‎

מה שברור שיש כבר ביכולתם הצבאית לפגוע בספינות סוחר ישראליות המשייטות בנתיבי שייט אזרחיים בים האדום בואכה האוקיינוס ההודי,משם מקבלת ישראל סחורות מהמזרח הרחוק.

לאור ההתפתחויות של הימים האחרונים לאור ההערכה הקיימת, לא רק בעולם הערבי ,אלא גם בצמרת הביטחונית האמריקאית,שמעדיפה כרגע להתבטא רק בעילום שם , כי איראן היא זאת שעומדת מאחורי 2 הפיגועים האחרונים בתעשיית הנפט של מדינות במזרח התיכון, נשאלת השאלה איזה תפקיד רואה ההנהגה האיראנית בישראל בתכנון חובק העולם שלה להלחם בסנקציות האמריקאיות ובייבוש תעשיית הנפט והברזל שלה ?

Image result for ‫ישראל איראן‬‎

האם יורו לחות'ים לנסות ולהוציא לפועל פיגוע ראווה נגד דרום ישראל בהנחה שהכטב"מים האיראנים שבידיהם יודעים לגמוע את המרחק ולהגיע לשטח ישראל מבלי שיתגלו קודם לכן. התקיפה היום בסעודיה של מטרות מאות קילומטרים בעומק השטח מבלי שחדירתם לגבולות הממלכה אותרו בידי מערכות הנשק המודרניות של סעודיה שנקנו מארה"ב , יותר מרומזת כי מערכי הגילוי באזור הים האדום בהחלט מאותגרים על ידי מערכות נשק איראניות ויש להיערך לסגירת פערי גילוי בכל המרחב.

מיודענו, הגנרל סולימאני-מפקד כוחות החוץ של משמרות המהפכה האיראנים, החורש רעות על ישראל, יכול לנסות ולהוציא לפועל פיגוע משולב נגדה , של תקיפת כטב"מים מכמה כיוונים בשילוב ירי טילים בליסטיים משטח עיראק ומזרח סוריה מבלי שטביעת אצבע איראנית, ולו הקלושה ביותר, תוטבע לאורך כל התקיפה.

האירנים כבר הכינו את השטח לפעולה שכזאת,וישראל מודעת לכך, אך כרגע עדיין לא הוחלט בהנהגה האירנית להוציאה לפועל משיקולי מחיר ומרחב.

Related image

האיראנים לא הסתירו מעולם את כוונתם לעשות זאת ואפשר והגענו לשלב שכדאי לנו להרחיב את גבולות גזרת התגובה האיראנית הצפויה להתכונן לאפשרויות שעד היום הוצאו מהחשבון עקב מגבלות מרחק וטכנולוגיה.

חשוב לציין כי בהינתן פקודה איראנית מפורשת לתקוף את ישראל הרי שישראל לא תהסס להכות במלא העצמה כולל חיסול כל הגורמים שהיו מעורבים אישית בהוצאה לפועל של תקיפה זאת.                                     הולכים על הראש ללא כחל וסרק!!

Image result for ‫ישראל איראן‬‎

 

 

 

כתיבת תגובה