מבזקי חדשות בין לאומיות ליום 13-5-2019. מתעדכן

*- ראש הוועדה הפרלמנטרית האיראנית לביטחון לאומי ולמדיניות חוץ, חשמתאללה פלאחאטפיישה, אמר לאחר פגישה סגורה של מחוקקים עם המפקד החדש של משמרות המהפכה האסלאמית, האלוף חוסין סלאמי, ביום ראשון:"ניתוח ההתנהגות של האמריקאים מלמד כי הם אינם מחפשים עימות צבאי עם איראן, והם רק מנהלים מלחמה פסיכולוגית נגד הרפובליקה האסלאמית", אמר המחוקק האיראני, והוסיף כי ממשלת ארה"ב מנסה לשלב את המלחמה הפסיכולוגית שלה נגד איראן עם סנקציות וצורות אחרות של לחץ כלכלי.

*- סגן נשיא הפרלמנט האיראני, עלי מטהארי, תיאר את ההיערכות הצבאית של ארה"ב באזור כפעולה פסיכולוגית, ואמר כי ארה"ב לא תיזום מלחמה נגד איראן מחשש לנזק הרב שיגרם לישראל בפעולות תגמול של איראן.

?"ההיערכות של כוחות צבא ארה"ב במפרץ הפרסי היא יותר טבע של לוחמה פסיכולוגית, הם לא מוכנים למלחמה, במיוחד כשישראל נמצאת בטווח שלנו", אמר אתמול מוחהארי.

?הוא גם דחה את השיחות עם ארה"ב וציין כי "אנחנו צריכים להמשיך באחדות ובהתנגדות כי ארה"ב תיאלץ לשנות את השיטה שלה אחרי כמה זמן".

*- הנוכחות הצבאית של ארה"ב במפרץ היתה בעבר איום חמור, אך כעת זוהי הזדמנות, על פי מפקד משמרות המהפכה האסלאמית באיראן (IRGC).

"נושאת מטוסים שיש בה לפחות 40 עד 50 מטוסים עליה ו -6,000 כוחות שהתכנסו בה היתה איום רציני עבורנו בעבר אבל עכשיו […] האיומים עברו להזדמנויות", אמר אמירלי חג'ייזאדה.

*- האיום האמיתי של איראן לארצות הברית אינו קשור כלל לנשק גרעיני.

?האיום הוא התמיכה וההשפעה הגוברת של איראן על נשיא ונצואלה, ניקולה מאדורו.

?לפני שלושה חודשים העיד האדמירל קרייג פאלר, מפקד פיקוד הדרום של ארצות הברית, בפני ועדת השירותים המזויינים של הסנאט, כי איראן "ייצאה את תמיכת המדינה בטרור לחצי כדור הארץ".

?יום קודם לכן הזהיר מזכיר המדינה, מייק פומפיאו , שלחיזבאללה "יש תאים פעילים" והאיראנים "משפיעים על תושבי ונצואלה ובכל רחבי דרום אמריקה".

?"ברור שההשפעה האיראנית מתפשטת לתוך חצי הכדור שלנו, וזה איום אמיתי לארצות הברית."

*- סרי לנקה: כמה עשרות אנשים זרקו אבנים על מסגדים ועל חנויות בבעלות מוסלמים, ואיש מקומי הוכה בעיר צ'ילאו בחוף המערבי של סרי לנקה ביום ראשון, במחלוקת שהתחילה בפייסבוק, כך דווח ברויטרס.

*-אירן : מפקד חיל הים האירני האדמירל חסין חאנזאדי,בהתייחס למדינות המפרץ: הסתיימה תקופת הנוכחות האמריקאית במפרץ הפרסי ועל האמריקאים לעזוב את האזור.

*-משרד החוץ באיחוד האמיריות אינו קבע מי היה אחראי לחבלה, אך הזהיר כי האירוע מהווה "התפתחות רצינית".

*- סגן שר ההגנה האוקראיני אמר, כי ספינות מלחמה רוסיות חוסמות את המים הטריטוריאלים של אוקראינה, לפי דיווח שירות העיתונות של משרד הביטחון האוקראיני.

*- שר החוץ היפני: המו"מ על הסכם השלום עם רוסיה חייב להיות מואץ

?טוקו קונו, במסיבת עיתונאים אמר, כי טוקיו רוצה לסיים את המשא ומתן על הסכם השלום עם רוסיה בהקדם האפשרי.

?שר החוץ הדגיש את החשיבות של מציאת הסדר המספק את שני הצדדים.

?"אנחנו רוצים לסיים את המשא ומתן הזה מהר ככל האפשר, תוך התחשבות בזיקה של יושבי ארבעת האיים הצפוניים. אנחנו חייבים לסיים את המשא ומתן אחרי שנשקול שילובים שונים שיספקו את שני הצדדים, כי בלי זה לא נוכל לקבל את הסכם השלום שיאושר על ידי הפרלמנטים של שתי המדינות", אומר טאס.

*- העוזר המיוחד של יו"ר הפרלמנט האיראני אמר, כי איומי המלחמה של ארה"ב נועדו להביא את איראן למשא ומתן בלתי שוויוני, אך הדיפלומטיה החכמה באיראן פועלת על בסיס כוח וגבורה.

?חוסיין אמיר עבדוליאן אמר את הדברים בפגישה עם שגריר פלסטין בטהראן, צלאח זאווי.

?הוא בירך את העם הפלסטיני על התבוסה האחרונה של המשטר הציוני נגד ההתנגדות ברצועת עזה, ואמר: "הרפובליקה האסלאמית של איראן תמשיך לתמוך בעם הפלסטיני בצורה נחושה".

(קרדיט על כל הידיעות בכתבה זאת: אברהם תמקר – פרד"ס מקבוצת נציב)

Image result for ‫לוייני תקשורת‬‎

כתיבת תגובה