ארה"ב מקשיחה ומהדקת את טבעת החנק סביב איראן ומנטרלת סיכונים

לתשומת לב הגנרל קאסם סולימני – מפקד כוח החוץ – "פילק קודס" של משמרות המהפכה האיראנים, שבארה"ב כבר ישנן קולות המזהירות אותו שהוא על הכוונת האמריקאית ואם ייתן הוראה לתקוף כוחות צבא אמריקאים במזרח התיכון הוא יחוסל. לא פחות.

Image result for ‫ארה"ב גנרל סולימני‬‎

הסנטור האמריקאי-מרקו רוביו מזהיר את איראן מפורשות: " כתאא'יב חיזבאללה (חיזבאללה עיראק) ו- "אהל אלחק"- הם מיליציות שיעיות החמושים וממומנים ישירות על ידי משמרות המהפכה האיראנים. אם הם יתקפו את אחד מ-50,000 החיילים שלנו הנמצאים בעיראק או את אחד המתקנים בהם הם שוהים זה יחשב,ולגבנו לא יהיה הבדל,כאילו הותקפו ישירות על ידי איראן".

ככל הנראה הסנטור האמריקאי קבל מידע מודיעיני "חם" ומדוייק ביותר, כשנקב בשמות 2 המיליציות השיעיות בעיראק כאילו הן "המועמדות" לעמוד בראש המחנה התוקף את הכוחות האמריקאים בעיראק בשליחות האיראנים.

מקורות בעיראק טוענים כי ברגע שנודע למנהיג העליון של איראן -האייטולה חמינאי כי שר החוץ האמריקאי מגיע לביקור בזק לעיראק לשיחות עם ראש ממשלתה, הוא שלח מסר מרגיע לאמריקאים שאין לאיראן כל כוונה לתקוף כל כוח אמריקאי באיזשהו מקום על פני כדור הארץ וכי כל הידיעות בנושא הן לא יותר מניסיונות של אוייבי איראן ללבות את המתיחות  ולסכסך בין 2 המדינות.

Image result for ‫ארה"ב גנרל סולימני‬‎

שר החוץ האמריקאי שוחח עם ראש ממשלת עיראק בנושא ההכנות האיראניות לקראת החרפת הסנקציות האמריקאיות עליהם ודרש מהם ,לא רק לפרק את מערך הטילים הבליסטיים שהם מקימים בעיראק כדי לפגוע בכוחות האמריקאים, אלא גם לשתף פעולה עם הסנקציות ולא  לשבור אותן על ידי פעולות עוקפות.

Image result for ‫פומפאו בעיראק‬‎

על פי דיווחים ברשתות החברתיות הנושאים שפומפאו שוחח עליהם ,בין היתר ,עם ראש ממשלת עיראק הם כדלקמן:

*- לפרק ולהחרים את מערך הטילים האיראנים שנמסרו למיליציות הנאמנות להם והפועלות על אדמת עיראק.כל מה שלא יפורק וימסר לממשלת עיראק -יותקף ויושמד על ידי חיל האוויר האמריקאי.

*- לשתף פעולה עם הסנקציות האמריקאיות על איראן.

*- רשימה שמית מלאה של כל הפיקוד הבכיר של המיליציה השיעית-עיראקית הגדולה ביותר במדינה והנאמנה לאיראן – "אלחשד אלשעבי" כדי לאפשר לארה"ב לבחון הטלת סנקציות איראניות אישיות עליהם.

*- רשימה שמית מלאה של כל חשבונות הבנק שהפיקוד של משמרות המהפכה האיראנים פתחו בעיראק וכן לציין את סכומי הכסף שבחשבון.

*- לא לאפשר כל פעילות פיננסית-בנקאית של האיראנים בבגדד.

 

 

One thought on “ארה"ב מקשיחה ומהדקת את טבעת החנק סביב איראן ומנטרלת סיכונים

  • 10/05/2019 at 02:19
    Permalink

    כתבתי לך כאן לפני יותר משנה וחצי…ב2016 נחתמה עסקה בין קושנר ומוחמד בן סלמן להחלפת המשטר האיראני כשהנדוניה היא הסכם שלום כאן בחסות ריאד, התשלום – חצי טריליון דולר{עליהם צייץ טראמפ וכאן הסקרנים היו צריכים להתעורר}כל המהלכים נעשו ואם היית עוקב אז היית רואה איך הכל מתיישר לפי התוכנית הנ"ל, כולל ברית היסטורית בין ריאד לקהיר, איום סעודי על קטאר לייבוש חמאס, העברת עזה לסיסי ועוד,הכל כשפוטין מעודכן ע"י ביבי באופן שוטף וכמובן נתן הסכמתו למהלך כמו גם קיבל את הערבויות המתאימות{חשקוג'י קצת עיכב}, ברור לביבי שחלקה של ישראל יהיה בהורדת חיזבאללה אך נסראללה מסרב להגיב לכל ההתגרויות שלנו כולל שריפת מיליארד דולר מול עיניו בצורת מנהרות, תקיפות חוזרות בסוריה והכרה אמריקאית בגולן כשטח אש, אני מעריך שארה"ב עברה עכשיו לצעדים האקטיביים האחרונים כמו הכנסת הצבא האירני להגדרה אירגון טרור מה שמאפשר לאמריקאים בעצם מתי שהם רוצים לייצר מודיעין ואפילו פעולה או סיכול פעולה כדי לתקוף את טהרן, אם עד אוגוסט לא תפרוץ מלחמת ארה"ב- אירן על כלל השלכותיה כאן אני אהיה מופתע מאוד

כתיבת תגובה