סגירת שדה הגז תמר ע"י שר האנרגיה באה עקב איום קונקרטי?

בתוך מהומת חילופי האש בין ישראל לארגוני המחבלים השונים בעזה,יצא שר האנרגיה בממשלת ישראל ד"ר שטייניץ בהודעה כי הוא מפסיק לאלתר את הפקת הגז בשדה הימי-תמר.

העיתון "טיימס" דיווח על כך כדלקמן: "כאשר רקטות מרצועת עזה המשיכו להכות את דרום הארץ ביום ראשון, הורה שר האנרגיה, יובל שטייניץ, על סגירת שדה הגז הטבעי של תמר והכניס את תשתיות האנרגיה במדינה למצב חירום".

שדה תמר הוא מקור הגז הטבעי היחידי של ישראל, ובלי אספקתו יידרשו תחנות כוח להשתמש בדלקים אחרים כדי לעמוד בדרישות החשמל. בהצהרה, משרד האנרגיה אמר כי הוא הכריז על "מצב חירום במשק הגז הטבעי", אך לא הציע הסבר נוסף.

Image result for ‫שטייניץ‬‎

בעיתוי זהה מסר גורם בפנטגון למגזין "טיים" כי ארה"ב משגרת את נושאת המטוסים "אברהם לינקולן" וכוח ספינות טילים מונחים שיגיעו למזרח התיכון בעוד כחודש וזאת  כמסר לאיראן, לאחר שהתקבלו אינדיקציות שאיראן וכוחות הפרוקסי שלה עומדים לתקוף כוחות אמריקנים באזור".

היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון הוסיף באותו עניין ואמר כי ההוראה לשלוח את נושאת המטוסים וספינות הטילים התקבלה ,עקב מידע מודיעיני,ככל הנראה קונקרטי,בנושא אך לא הוסיף פרטים.

בולטון גם שלח איום ישיר לכיוון איראן שלא רק שארה"ב מוכנה להגיב לכל תקיפה,ולא משנה אם זה יעשה ישירות ע"י איראן או באמצעות כוחות הפרוקסי שלה ,שיכוונו נגד כוחות או אינטרסים אמריקאים אלא גם אם יותקפו כוחות או אינטרסים של בנות בריתה של אמריקה.

לאור 2 אירועים אלו נשאר לתהות האם יש בידי ישראל וארה"ב מידע מודיעיני מוצק בדבר רצון איראני לפגוע למשל בשדה הגז תמר שלגביו יש לארה"ב וישראל אינטרס משותף עקב בעלות שותפות בין ממשלת ישראל וחברת אנרגיה אמריקאית ?

איראן צריכה להפנים כי אם היא תיזום פגיעה במתקני הפקת הנפט והגז הישראלים הרי שהיא עצמה, ואפילו בצעה את הפיגוע באמצעות צד שלישי , תינזק ישירות,ולאיראן יש הרבה מאוד מה להפסיד בטווח הארוך לאור היותה משופעת בשדות נפט וגז.

על כל אויביה של ישראל לדעת כי פגיעה במתקני הפקת האנרגיה בישראל נחשבת, לא פחות,כעילה למלחמה, וכדאי שכל חורשי רעתה יתנו לנושא מחשבה שנייה בטרם הם מרימים את ידם עליהם.

Image result for ‫שטייניץ‬‎

 

כתיבת תגובה