פוטין דורש 350 מיליארד$ מהמערב לשיקום סוריה ומשתמש בפליטים כקלף מיקוח

כתב העת האמריקאי – "הפוריין פוליסי" מפרסם כי רוסיה דורשת מסוריה תמורת התערבותה הצבאית כ-350 מיליארד דולר שיכלול גם את הכסף לשיקום סוריה אך הוא יודע היטב שהקופה הסורית ריקה ולכן עליו לפנות למקורות אחרים.

את הכסף הגדול מקווה פוטין לקבל ממדינות אירופה שהבטיחו לסייע כספית לשיקום סוריה אך עד כה התורמים המרכזיים לא הודיעו כי הם יספקו את הכסף. לדברי הכתב לרוסיה היו מניעים רבים כאשר התערבה צבאית בסוריה לטובת הנשיא אסד וציין כי הקרמלין פחד לאבד את השליטה על הבסיס הימי בטרטוס,המהווה את אלד הנכסים האסטרטגים החשובים ביותר של רוסיה במזרח התיכון .

Image result for ‫הבסיס הרוסי בטרטוס‬‎

אחרי 4 שנים של מעורבות צבאית פעילה שבעקבותיה כבש צבא סוריה בחזרה שטחים עצומים ומשטרו של אסד ניצל בא הקרמלין עם דרישות כספיות מדמשק.

לדברי שלושה פוליטיקאים לבנונים שדיברו עם המגזין, הכסף הפך להיות הגורם העיקרי המוביל את מאמצי המדיניות הרוסית בסוריה. הם הבהירו כי רוסיה רוצה לנצל חלק גדול מהסכום המוערך בכ – 350 מיליארדים $ לשיקום סוריה לעידוד כלכלתה היא בכך שתבטיח חוזים להקמת תחנות כוח ושיקום תשתיות לחברות רוסיות.

"רוסיה רוצה את הכסף שלנו כדי לבנות מחדש את סוריה, כך חברות רוסיות יכול לקבל חוזים", אמר דיפלומט בכיר באיחוד האירופי " אך זהו נושא חמקמק כי מדינות אירופה לא רוצות לספק כספים לבנייה מחדש של סוריה, דמשק, בהעדר שיתוף פעולה כדי למצוא פתרון כולל לכל העדות במדינה".

יתר על כן, הכתב ציין כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ניסה להשתמש בפליטים הסורים שנעקרו מבתיהם כקלף מיקוח, והציע להקל על שובם לסוריה בתמורה לסיוע כספי ממדינות המערב .                    ביוני האחרון פוטין ביקש מארצות הברית והאיחוד האירופי לשלם עלויות השיקום אם הם רוצים שהפליטים ,שנעקרו מביתם וביקשו מקלט במדינות במזרח התיכון ואירופה, ישובו לארצם, והוסיף כי 1.7 מיליון פליטים לפחות יכולים לחזור לסוריה בעתיד הקרוב. כמו כן הודיעה ממשלת רוסיה כי היא תקים ועדות משותפות עם מדינות מארחות כמו לבנון כדי להקל על חזרתם.

המגזין ציין כי קיים קונסנזוס בקרב משקיפים במערב ובמזרח התיכון כי אסד לא רוצה את חזרת הפליטים, כי הוא מאמין שחלק גדול מאלו שנאלצו לברוח מסוריה הם מתנגדי המשטר שלו.

Doc-P-584326-636927342718868228.jpg

 

כתיבת תגובה