טנק מרכבה ישראלי נכנס לשטח המפורז בגולן. פרטים+מפה

אתר חדשות לבנוני מדווח כי טנק מרכבה ישראלי ,מחטיבת השריון 700 ,חצה את גדר הגבול בגולן ונכנסו לעומק השטח המפורז, כפי שנקבע על ידי האו"ם בשנת 1974 ,שנועד להפריד בין צבא סוריה לצה"ל לאחר מלחמת יום כיפור. על שטח החדירה שבסוריה שולט גדוד חי"ר מחטיבה 90 הסורית . הצבא הסורי אמנם ראה את החדירה אך לא העז לפתוח באש.

האתר מוסיף כי כוח האו"ם-אונדו"ף הגיע מיד לאזור חדירת הטנקים הישראלים.

מיד כשהבחינו כוחות צבא סוריה שבאזור  בתנועת הטנקים הישראלים לשטח המפורז הם הכריזו כוננות עליונה בקרב כוחותיהם.

מקור של האו"ם אמר כי האזור אליו חדרו הטנקים הישראלים הוא האזור המפורז הוא כוח שבחסות אונדו"ף בתוך הקו האדום.

צבא סוריה פרס כוחות סביב אזור החדירה בשער אלשחאר – بوابة الشحار השוכנת ליד גדר הגבול מחוץ לעיירה ג'באתא אלחשב – جباتا الخشب מול העיירה בוקעתא שבשטח הגולן הישראלי,שהוא האזור הסמוך לשטח המפורז מהצד הישראלי ועדיין נמצאים שם כמה חמושים שהשתייכו בעבר לכוחות צבא סוריה החופשי.

החדירה הישראלית באה לאחר שצבא סוריה החל לפעול בגזרה כדי לטהר את האזור המפורז  הצפוני מנוכחות לוחמי ג'בהת אלנוצרה.

על פי מקור מהאו"ם חדירת הטנקים הישראלים נועדו לאבטח עבודות הנדסיות באזור המפורז המבצעים עבודות חפירה באזור שער אלשחאר ובתוך מחנה אלשחאר-مخيم الشحار שהוא אחת הכניסות לישראל שאנשי ג'בהת אלנוצרה עשו בו שימוש כדי לעבור לעמדות צה"ל שבגולן וכן כדי לקבל נשק ותחמושת מישראל וכן להעביר פצועים ועזרה ראשונה.

סוכנות הידיעות הרוסית – ספוטניק,דיווחה,מפי מקור מהאו"ם  כי יחידות הנדסה ישראליות פועלות לנעול את שער המעבר למסדרון המוביל משטח סוריה לשטח ישראל שהיה בשימוש כאשר המורדים הסורים שלטו בגזרה שממול אך צבא סוריה הצליח להשתלט על כל מחוז קונייטרה בקיץ הקודם.

יש לציין כי אזור אלשחאר הוא האזור הסמוך לגדר הגבול שממערבית לשטח המפורז בקצה הצפוני של מחוז קונייטרה ,מערבית לעיירה ג'באתא אלחשב אשר שוכנת במרכז האזור המפורז שם מיקמו  המורדים הסורים את מפקדתם הראשית לדרום מערב סוריה.

כרגע נמצאים עדיים בג'באתא אלחשב חמושים ששרתו בעבר בצבא סוריה החופשי אך הסכימו לחתום על הסכם סולחה עם משטר אסד במקום לצאת עם משפחותיהם למחוז אידליב. כרגע החמושים נמצאים בתוך שלב המשא ומתן להסדרת ענייניהם.

מצגת:חדירת הטנקים הישראלים לשטח המפורז בגולן

כתיבת תגובה