בתקיפה בשבת השמידה ישראל נשק איראני מתנייע חדיש שלראשונה הגיע לסוריה

בלילה שבין שישי לשבת דיווחו מקורות זרים כי ישראל תקפה מטרות איראניות ליד העיר מציאף שבצפון סוריה.

ומאז,מנסים אמצעי התקשורת השונים,כולל אלו שבסוריה, לברר מה בדיוק היה במטרות שהותקפו שהפליל אותן וגרם לישראל לצאת להשמדתן המיידית ?

אתר החדשות הצבאי הסורי – "חזית הדרום" טוען כי צבא סוריה אבד בתקיפה הישראלית האחרונה לפחות משגר נייד אחד של רקטה ארטילרית כבדה מדגם "מייסלון" – Maysalun ליד העיירה אום חאראתין – Umm Haratayn שבצפון מחוז חמאת – כך,לדבריו, מוכיחה תמונה שהועלתה על ידי גורמים המקורבים למשטר אסד אתמול ה-13 לאפריל.

למרות איכותה הנמוכה של התמונה ניתן לזהות את בסיס המשגר המסתובב,המדרגות האחוריות והרגליים ההידראוליות לייצוב כלי הרכב בתמונה של שרידי המשאית שהושמדה בתקיפה.                                   מייסלון הינו רקטה מתוצרת סורית המבוססת על רקטה ארוכת טווח אירנית מדגם זילזאל-2  בעלת טווח של 210 ק"מ וראש קרבי המכיל חומר נפץ (heavy high-explosive (HE. ישראל האשימה את איראן וסוריה כי הן התקינו מערכות הנחייה משוכללות על רקטות אלו שהופכות אותן לטילים מונחים מדוייקים.

עיבוד תמונה בשיטת גיאו-לוקיישן: 

*- בתמונה השמאלית ניתן לראות את המשגר יחד עם הטיל -Maysalun שהוא גרסה סורית לטיל -זילזאל-2 האירני לטווח רחוק.

*- בתמונה הימנית ניתן לראות את שרידי המשגר שנפגע בתקיפה על פי כמה נקודות ייחוס: מסובב המשגר,המדרגות המובנות בגוף המשאית וזוג רגליים ההידראוליות המשמשות לייצוב הרכב בטרם שיגור.

Israeli Airstrike On Northern Hama Destroyed Syrian Long-Range Rocket Launcher

Photo onthe right side by Syrian reporter Ra’if al-Salama

 

כמו כן הושמדו בתקיפה זאת  הקולג' לניהול,מרכז מחקר ופיתוח ובית ספר לחשבונאות שליד העיר מציאף.

בתקיפה השתמשה ישראל בנשק מונחה מדוייק שנורו ממטוסים ששהו באותה עת בתחום האווירי הלבנוני – כך מסרו מקורות ערביים.

אתר חדשות ערבי אישר כי איראן ניצלה את הבחירות בישראל ופרקה שתי משלוחים בסוריה על-ידי מטוסים של משמרות המהפכה האיראניים בשדה התעופה הצבאי טי-4  בסוריה.

מטוסי המטען האירנים שנחתו בשדה התעופה טי-4 הסורי צולמו על ידי חיילים סורים והועלו לרשתות החברתיות.

ככל הנראה הבחינה ישראל הן בהעברת משגרי הרקטות האיראניות המתנייעות  מטי-4 לאזור מציאף כדי להתקין עליהם את מערכות ההנחיה המדויקות למטרה, והן בטילים המשודרגים, מדגמים שטרם נראו בסוריה,שהגיעו מאיראן, והחליטה שזה עומד בניגוד לקווים האדומים שהכתיבה עד כה בסוריה ויצאה להשמדתם.

Image result for zelzal-2

ושוב העבירה ישראל מסר חד וברור לאיראנים כי לא תסכים הצבת מערכות נשק מתקדמות בסוריה כך שיהיו בטווח פגיעה בשטח ישראל.

Image result for ‫איראן ישראל‬‎

 

 

 

כתיבת תגובה