התפוצצויות ליד מעבר גבול המשמש את אירן להעברת נשק לסוריה והחיזבאללה

על פי דיווחים שהגיעו ממקורות יודעי דבר בסוריה ,לפני יותר משעתיים, נשמעו מספר התפוצצויות ליד מעבר הגבול אלקאים בין סוריה לעיראק. מעבר זה משמש להעברות שיירות נשק איראניות מטהרן לסוריה ומשם לחיזבאללה בלבנון .                                               בעבר הותקפה אחת ממפקדות הגשר היבשתי שהאיראנים הקימו ליד מעבר אלקאים ועשרות מלוחמי מיליציית אלחשד אלשעבי העירקית ששהו במבנה בעת התקיפה-נהרגו .בתחילה פורסם כי מטוסי בנות הברית בהובלת ארה"ב הפועלים בשמי סוריה ועירק הם אשר בצעו תקיפה זאת אך לאחר זמן לא ארוך הופנתה האצבע המאשימה שוב לעבר ישראל כעומדת מאחורי תקיפה זאת. ישראל לא הגיבה בזמנו להאשמה זאת.

אז פורסם עוד כי שעות לפני ההפצצה ביקר באזור הגנרל קאסם סולימני – מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האיראנים והמפקד הראשי הממונה על פרויקט הגשר היבשתי חוצה מדינות הסהר השיעי והפעלתו אך בשעת ההפצצה עצמה הוא כבר לא היה נוכח באזור.

 

עד כה לא ברור מה פשר ההתפוצצויות שנשמעו הערב באזור המעבר והיכן בדיוק הם ארעו. יש לציין עוד כי האזור מותקף תדיר על ידי כוחות דאעש השוהים במרחבי המדבר הסורי הסמוך ממנו הם יוצאים למתקפות "פגע וברח" נגד מטרות סוריות,איראניות,שיעיות וכורדיות.

מצגת:הגשר היבשתי האירני מטהרן לים התיכון

ארה"ב כבר הצהירה בעבר כי תפעל ככל לעיל ידה כדי למנוע זליגת נשק איראני לסוריה דרך עיראק ואף בנתה בסיסים צבאים ליד מעברי אלקאים ואלתנף המצויידים במיטב אמצעי איסוף המודיעין כדי לסכל ניצול מעבר אלקאים למטרותיה של איראן.

עיראק מצדה הצהירה לאחרונה כי שקמה את מעבר הגבול ליד העיירה אלקאים כדי להחזיר את יחסי המסחר עם סוריה למסלולם.

גם ישראל רמזה כי היא לא תהסס לפעול, אפילו בשטח עיראק, אם תצטרך לסכל פעילות של העברת נשק שובר שוויון מאיראן לסוריה או לחיזבאללה.

מעבר אלקאים:

Image result for ‫معبر القائم‬‎

 

 

כתיבת תגובה