עירק פותחת מעברי הגבול עם סוריה לאירן ומאחדת מערכות ההגנה האווירית

אתמול פורסם כי המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, קבל בלשכתו את פני ראש ממשלת עיראק, עאדל עבד אל מהדי ואת הפמליה הנלווית אליו.

מדיווחים שעולים בתקשורת הערבית עולה כי במקביל לפגישה זו, נפגשו דרגי עבודה שונים, ביניהם הרמטכ"לים של שני הצבאות: רמטכ"ל צבא עיראק עת'מאן אלע'אנמי ועמיתו האיראני, מחמד באקרי.

רק לפני כשבועיים נפגשו אותם רמטכ"לים בדמשק יחד עם הרמטכ"ל הסורי כדי לדון בצעדים להתבססות איראן בעיראק וסוריה.

לפי הדיווחים, השניים חתמו על הסכם הנוגע לפתיחת הגבולות היבשתיים בין איראן ועיראק שהיו סגורים בשל איומים ביטחוניים. סעיף מעניין ביותר הוא הבטחה של העיראקיים לפתוח בפני האיראנים מעברי גבול שבין עיראק לסוריה.

עיראק התחייבה ,בשלב זה לפתוח בפני האיראנים את מעבר כלאר,צפונית מזרחית לבגדד,אך היא ללא ספק תתיר גם לאיראנים לעשות שימוש במעבר אלקאים,שאירן כבר עושה בו שימוש ללא רשות מיוחדת מהממשלה האיראנית, ובבא הזמן,לאחר שהאמריקאים ייסוגו גם ממעבר אלתנף בדרום מזרח סוריה.

הרצון האיראני לכפות על עיראק לפתוח בפניה את מעברי הגבול עם סוריה נועדו לממש את הגשר היבשתי בין טהרן לים התיכון שארה"ב פועלת לחסימתה.

מעבר כלאר:

עוד הוסכם בין המדינות להקים צוותים לשיתוף פעולה בתחום ההגנה אווירית בין שתי המדינות.

אירן למעשה מבקשת להסתייע בטכנולוגיות צבאיות מערביות שברשות עירק על מנת לגונן על גבולה המערבי מחשש שבמידה ותותקף על ידי ישראל הסיכוי היחיד לקבל התראה מוקדמת לכך,אם בכלל, היא הטכנולוגיה האמריקאית הנמצאת כיום ברשות צבא עיראק. למעשה איראן מתכוונת לאחד את מערכות ההגנה האווירית בין 2 המדינות כך שהיא מסייע להדוף תוקפים שינסו לתקוף את אירן ממערב.

Image result for ‫חיל האוויר העיראקי‬‎

אין ספק שאירן שואפת גם לשלב את מערכת ההגנה האווירית הסורית,בעלת יכולות להביט לעומק שטח ישראל, יחד עם שלה כדי להגדיל את טווח ההתרעה מפני תוקף אפשרי ממערב אך הרוסים הקדימו אותם והשתלטו על כל המערכת הסורית מיד לאחר הפלת מטוס הביון הרוסי באזור לטקיה בשנה שעברה.

קרדיט: גיל – מזרחן ומומחה מודיעין

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה