כעס רוסי על סוריה שהעניקה דריסת רגל לאירן בנמל לטקיה

לפני כחודש פרסם העיתון "טיימס" כי "אירן מתכוננת להשתלט על נמל לטקיה בסוריה" .

על פי הפרסום איראן מתכוננת להשתלט על הנמל הסורי המרכזי-לטקיה כדי להבטיח נתיב מסחרי מטהראן ועד לים התיכון ולבסס דריסת רגל ליד ישראל.דיווחים בעיתונות הצביעו על תחילת שיחות בחודש שעבר להעברת   נמל לטקיה לשליטה איראנית כבר בתחילת חודש אוקטובר שנה זו.

העיתון בלשון הערבית שמתפרסם בלונדון – א שרק אלאוסאט מפרסם היום כי החלטת משטר אסד לתת לאירנים דריסת רגל בנמל לטקיה כחלק מהחוב הכספי שסוריה חייבת לאירן שהשקיעה רבות בהצלתו עורר כעס רב בצד הרוסי כי זה נותן לטהראן בפעם הראשונה " דריסת רגל "בים התיכון ליד הבסיסים הרוסיים בטרטוס ולטקיה.

ההסכם מדבר על החכרת שטחים בנמל למחסני סחורות אירניות שייצאו מאירן בדרך היבשה עד הנמל ומשם ישווקו מערבה. אירן הכריזה לאחרונה על כוונתה להקים קו רכבות מאירן לים התיכון שיסייע לה לשווק את מוצריה. אירן גם השתלטה על חברת הרכבות הסורית מה שישלב אותה במערך האירני שיכלול גם את נמל לטקיה.

אירן רואה בנמל לטקיה חוליה חשובה בגשר היבשתי מטהרן לים התיכון שיאפשר לה להדק את אחיזתה הביטחונית-כלכלית על מדינות הסהר השיעי שהיא שולטת בו ביד ברזל .

 

ישראל כבר הבהירה לרוסיה כי היא לא תסכים לנוכחות של צי אירני במימי הים היכון וגם לא לנוכחות אירנית בסוריה וכי היא תפעל לסיכול כוונותיה.

לכולם ברור כי אירן מבקשת לחסות בצל המטרייה האווירית של מערכות ההגנה האווירית הרוסית שהוקמה באזורי החוף הסורי ןכי מערך זה ירתיע את ישראל מלתקוף את אנשיה בנמל לטקיה.

הכעס הרוסי מצביע כי ישראל תמצא אוזן קשבת אצל הרוסים בהתנגדותה הנמרצת לפעילות האירנית החדשה בנמל לטקיה.

תוצאת תמונה עבור اللاذقية

 

כתיבת תגובה