בקור אסד בטהרן- ההשפלה הייתה עמוקה ממה שהעריכו!

ב-26 לפברואר ,שנה זו,יצא נשיא סוריה-בשאר אלאסד לביקור מפתיע בטהרן במסגרתו נפגש עם המנהיג העליון-חמינאי,עם נשיא אירן ועם הגנרל קאסם סולימני-מפקד הכוחות האירנים בסוריה.

תמונה שפורסמה בכלי התקשורת הרשמיים של אירן בו נראה הנשיא אסד בעת פגישתו עם נשיא אירן כשמאחוריו מונף רק דגל אירן הביאה כלי תקשורת רבים ברחבי העולם לתהות האם זאת היתה סוג של השפלה אותה עבר הנשיא הסורי באירן המצביע בברור מי כאן השולט ומי כאן הנשלט.

אלא שעומק המסר בתמונה הובן רק מאוחר יותר לאחר שמכון מחקר אמריקאי,הנקרא:"קומבט טרוריזם סנטר" – המכון האמריקאי למחקר בנושאי המאבק בטרור" הצליח לזהות את מי שהיה נדמה,בהתחלה, המתורגמן בפגישהבין נשיא אירן לאסד בהשתתפות הגנרל סולימני.

אותו איש הנראה מאחורי הנשיא אסד ,בינו ובין הנשיא האירני,הוא לא בדיוק מתורגמן מפרסית לערבית שנועד לתרגם את השיחה בין 2 האישים. האיש ,השולט היטב ב-2 השפות ,זוהה כ- מוחמד ג'עפר קסיר – האיש למשימות קשות במיוחד בחיזבאללה,המכונה גם "אלחאג' פאדי".

האיש ישב במהלך השיחה ורשם הערות.

האיש הוא גם מפקד היחידה להעברת נשק מאירן וציוד טכנולוגי אחר מאירן לסוריה ולחיזבאללה. ולמרות סיכול הרבה פעולות העברת נשק וציוד מתקדם על ידי ישראל הוא עדיין ממשיך בתפקידו.

מוחמד קסיר הינו אחיו של חסן קסיר המקורב מאוד למזכ"ל החיזבאללה-חסן נאסראללה שהוכנס גם הוא לרשימת הסנקציות האמריקאיות שהוטלו על אישים בכירים בארגון.

מוחמד קסיר מפעיל את צינור העברת המזומנים מאירן לחיזבאללה המוערך ב-700 מיליון דולר בשנה וכן אחראי על כספי סחר הסמים והלבנתם.

לאור הנאמר לעיל ניתן עכשיו להבין את מדרג הכוחות הנוכחי בסוריה.

המנהיג העליון של אירן-חמינאי שולט ישירות על סוריה דרך הגנרל קאסם סולימני הנעזר באיש למשימות מיוחדות של החיזבאללה כדי ליישם את המדיניות האירנית בסוריה כאשר הנשיא הסורי עצמו כפוף להם ואינו עצמאי ביישום המדיניות הסורית והאינטרסים שלה.לאמור אסד אינו נמצא אלא בדרג השלישי בחשיבותו בהיררכיית השלטון במדינתו.

והרוסים? אותם האירנים הדירו מראש. פוטין כבר מתכנן את הנקמה!

כתיבת תגובה