רוסיה מעריכה כי צפויה בקרוב מתקפה נרחבת ביותר של טילי שיוט לעבר סוריה

נראה כי הרוסים "חשים" שמתקפה קרובה צפויה על מטרות בסוריה מצד גורמים במערב וכי עיקר המתקפה יתבצע מכיוון הים באמצעות ירי מסיבי של טילי שיוט .

על מה מבוססת הערכה זאת? ובכן,בעצם ימים אלו עורך צי הים השחור של חיל הים הרוסי תרגיל במתווה איתור,זיהוי והשמדת טילי שיוט הנורים לעבר אדמת סוריה.

הפריגטה הרוסית "אדמירל אסן" השייכת לצי הים השחור החלה בתרגיל ימי ,במימי הים התיכון ,במתווה של סיכול מתקפת טילים מסיבית של "אוייב היפותטי" -כך אמר נציג העיתונות של הצי הרוסי לערוצי התקשורת.

"צוות ההגנה האווירית של הפריגטה-אדמירל אסן הפעילו אמצעים להגנת כלי השיט שלהם כנגד מתקפה מסיבית של טילים ותקיפות אוויר מצד אוייב היפותטי במימי הים התיכון. המטרות הוירטואליות זוהו,סווגו ובהצלחה רבה הושמדו כתוצאה משיגורים וירטואליים במתכונת תרגילית" – כך נאמר בהודעה לעיתונות של הרוסים.

 

הפריגטה אדמירל אסן היא פריגטה מהדור השני לפעילות במים עמוקים  והראשונה שבנייתה הסתיימה לפרויקט זה. הפריגטה משרתת באופן קבוע בשורות אניות הצי המיועדות לפעול בים התיכון מאז חודש מרץ 2019.

פריגטה מסוג זה שוקלת כ-4,000 טון,מסוגלת לשוט עד מהירות של 30 קשר ולפעול בלב ים 30 יום ברציפות.

אדמירל אסן מצוידת בטילי שיוט מדגם קליבר,מערכת ליירוט טילים כנגד כלי השיט שלהם מדגם "שתיל-1",תותחי 100 מ"מ מדגם איי-190 ,מערכת טילי נ"מ להגנה מפני תקיפות אוויריות-RBU-6000, טילי טורפדו ומסוק תקיפה ימי מדגם קאמוב-27 או קאמוב-31 . כזכור כוח משימה ימי ענק של מדינות המערב הולך ומתמקם במזרח הים התיכון מול חופי סוריה ואתמול אף דיווחנו כי צוללת גרעינית אמריקאית המצוידת בטילי שיוט מסיירת מול חופי סוריה במקביל לטיסות איסוף מודיעין אלקטרוני רבות שמפעילות ארה"ב,צרפת,גרמניה ובריטניה מול חופי סוריה ולבנון.

 

 

כתיבת תגובה