אתר רוסי:ארה"ב מפעילה בימים האחרונים כטב"מים חמקניים בשמי סוריה

אתר רוסי טוען כי המודיעין האמריקאי שלח למשימה סודית במרחב האווירי הסורי מספר כטב"מים חמקניים מדגם “Q-11 Avenger” – Predator .

האתר לינתא-רו – “لينتا رو” הרוסי טוען כי מספר כלי טייס חמקניים ללא טייס בצעו פעולות של איסוף מודיעין ותקיפת מטרות בשטחים הסורים הנמצאים תחת הגנת מערכות ההגנה האווירית הסורית והרוסית.

האתר הרוסי טוען עוד כי "כטב"מים אלו פועלים בכל רחבי המזרח התיכון באופן מוסווה על ידי סוכנות ממשלתית אמריקאית ".

ה-  Q-11 Avenger מתוצרת חברת ג'נרל אטומיקס האמריקאית יכול לטוס במהירות של עד 640 קמ"ש ולהגיע עד גובה של 18 ק"מ ולשהות באוויר עד 18 שעות.

תוצאת תמונה עבור ‪"Q-11 Avenger - Predator"‬‏

הכטב"מ החמקן יכול לפעול בתצורות שונות כאשר הוא נושא מצלמות מיוחדות,מכשירי מכ"מ מוטסים או פצצות מונחות לייזר.

מאידך גיסא, ארצות הברית אישרה כי אין בכוונתה לשנות את תכניותיה בסוריה, תוך שהיא שוללת דיווח עיתונאי על כוונתה להשאיר שם כאלף חיילים.

ארה"ב אישרה עוד  כי בכוונתה לשמור על כוח של כ -200 חיילים בסוריה, לאחר שוול סטריט ג'ורנל דיווחה ביום ראשון כי בשיחות עם טורקיה, והכוחות הכורדים הנתמכים על ידי ארה"ב ובעלי ברית אירופיים לא הצליחו להגיע להסכמה על "שטח בטוח" בצפון מזרח סוריה, וכן ארצות הברית מתכוונת להמשיך לסייע לחמושים הכורדים במדינה.

תוצאת תמונה עבור ‪"Q-11 Avenger - Predator"‬‏

במסגרת התכנית האמריקאית המקורית הם שומרים לעצמם את האופציה להשאיר בסוריה  עד 1,000 חיילים אמריקאים ברחבי המדינה קרועה המלחמה, העיתון ציטט גורמים רשמיים בארה"ב.

"ההאשמות שעשו הערב באחד העיתונים האמריקאיים הגדולים שצבא ארה"ב מתכנן לשמור על כ -1,000 חיילים אמריקנים בסוריה הם למעשה לא נכונים", אמר ראש המטה הכללי של ארה"ב, ג'וזף דונפורד.

"לא חל שינוי בתכנית שהוכרזה בפברואר ואנו ממשיכים ליישם את הוראת הנשיא להפחתת הכוחות האמריקאיים", אמר.

הוא הוסיף כי ארצות הברית ממשיכה "לנהל תכנון צבאי מפורט עם המטכ"ל התורכי כדי לטפל בבעיות הביטחון הטורקיות לאורך הגבול הטורקי-סורי".

 

תוצאת תמונה עבור ‪"Q-11 Avenger - Predator"‬‏

 

כתיבת תגובה