האם קרתה תאונה באתר לאחסון נשק גרעיני בפקיסטן?

תצ"א שהגיע לידי אתר החדשות האמריקאי  ThePrint והמראה סימנים של שריפת ענק באתר לאחסון נשק גרעיני ליד העיר בלקוט מעלה את האפשרות שהתרחשה תאונה במקום.

התצ"א עם ציון אזור השריפה בפינה הימנית העליונה:

אתר השיגור בחוזדאר:

ההתקפה האווירית של הודו על מחנה הטרור של ג'ייש-א-מוחמד בבלקוט שבפקיסטאן,לאחר פעולת הטרור שהביאה לקטילתם של עשרות חיילים הודים, חצתה בחודש שעבר קו אדום אסטרטגי וחשפה ניסיון הסתרה באתר גרעיני  של פקיסטאן.

התקיפות ההודיות אילצו את פקיסטן לסגור את כל התחום האווירי שלה במשך ימים, להשתמש בחיל האוויר שלה כדי לנסות לתקוף בתגובה את הודו, להפגיז מטרות הודיות ביבשה ולשלוח את כל הצי שלה לסיורים במשך יותר משבוע לאחר התקיפה ההודית.

תמונות לוויין בלעדיות, שהגיעו לאתר-ThePrint , מצביעות על פעילות כלשהי במתקני האחסון הגרעיני של פקיסטן ובמתקני השיגור של פקיסטן, בעקבות התקיפה ההודית  בבלקוט ב -26 בפברואר.

תצלומי האוויר גם מצביעים על כך שאפשר וקרתה תאונה או תקרית ליד מתקן הנשק הגרעיני של חוצדאר – Khuzdar  שבמחוז בלוצ'יסטן.

תאונות כאלו נחשפים רק לעתים רחוקות מאוד לעיני הציבור ותמונות לוויין הם אולי המקור האמין היחיד  היכול לחשוף מה באמת קרה באזור.

לאחר התקיפה ההודית בבלקוט, עדי ראיה טענו כי מספר יחידות מבצעיות פקיסטניות הקשורות בהפעלת נשק גרעיני נצפו באזור זה.

תמונת הלוויין האחרונה מ -8 במרץ 2019 מראה סימני צריבה שחורים ענקיים (200 מ ' על 100 מ'), דבר המצביע על תאונה. ייתכן כי טיל אחד או יותר נפלו ממשגר – transporter erector launchers -TEL  והמטען נשרף, ובתורו שרף את הגבעה הקטנה ליד הכביש הראשי.

אתרי אחסון ושיגור נוספים בפקיסטן שהתצ"אות שלהם נבדקו על ידי מומחי האתר.

אתר אחסון לנשק גרעיני בפקיסטן ב-פטרו – PETARO :

אתר אחסון ליד קראצ'י:

משגרים בשטח בפקיסטן:

כתיבת תגובה