מערכת ההגנה האווירית הרוסית בסוריה-ביחד ולחוד.ההפתעה!

מקורות סורים יודעי דבר טוענים כי מערכת ההגנה האווירית שהרוסים התקינו להגנת כוחותיהם כוללים את מערכות הנשק והאתרים הבאים:

באזור שה"ת חמימים הרוסי שליד עיר המחוז לטקיה בצפון מערב סוריה:

*- 6 סוללות פאנטסיר- אס

*- סוללת תור אם-2 . (ככל הנראה ישנה עוד סוללה אך מיקומה אינו ידוע כרגע)

*- סוללת טילי אס-400 הכוללת 4 משגרים.

באזור ההרים בקרבת מציאף:

*- 2 סוללות  פאנטסיר-אס.

*- סוללת טילי אס-400 הכוללת 4 משגרים.

באזור עיר הנמל טרטוס:

*- 4 סוללות פאנטסיר -אס.

מצגת מערכת ההגנה האווירית הרוסית בסוריה:

טעות יהיה לחשוב כי הרוסים הגבילו עצמם ,בעת אחיזתם בסוריה כקולוניה רוסית, רק במערכת הגנה אווירית מקומית שתגן על 2 האתרים האסטרטגים שלהם החשובים ביותר בסוריה:שדה התעופה חמימים הנמצא בשליטה רוסית מוחלת , ובנמל טרטוס בו יש לרוסים רק אזור מיוחד עליו הם שולטים בלעדית.

מעתה רוסיה שולטת הן במישרין והן בעקיפין בכל התחום האווירי הסורי והיא תכפה כרגע את האינטרס העליון שלה על כל גורם שירצה לעשות שימוש במרחב האווירי הסורי.

Luftabwehrkomplex Panzir-S auf dem russischen Militärstützpunkt Hmeimim (Archivbild)

מקורות בכירים מאוד באופוזיציה הסורית,טוענים כי החל מאתמול,רוסיה "הלאימה" למעשה את כל מערכת ההגנה האווירית הסורית ואת כל שדות התעופה הצבאיים ברחבי המדינה  והכפיפה אותן ישירות לפיקוד הרוסי העליון היושב בשדה התעופה חמימים ליד עיר הנמל לטקיה בצפון מערב סוריה.

משמעות של ידיעה שכזאת היא שהמערכת ההגנה האווירית הסורית לא רשאית יותר לירות,ולו טיל נ"מ אחד, לעבר כל מטרה שתהיה,מבלי לקבל אישור מיוחד מהפיקוד הרוסי בסוריה. למעשה רק הכנסת קוד מיוחד למערכות שיגור טילי הנ"מ הרוסית שבחזקת צבא סוריה יאפשר לא רק ללחוץ על כפתור השיגור בסוללה המקומית אלא גם לבצע שיגור בפועל. גם ההשתלטות הרוסית על כלל שדות התעופה הצבאיים בסוריה משמעו כי מהיום לא ימריא כל מטוס או מסוק או כלי טייס אחר ממסלול המראה ברחבי סוריה מבלי שהבקרה האווירית הרוסית בחמימים תיתן הרשאה פרטנית.

להחלטה שכזאת יש משמעות גדולה ביותר לישראל.

אם,על פי מקורות זרים,הסכימו פוטין ונתניהו לפעול נגד הנוכחות האירנית בסוריה,הרי ש-"הלאמת" מערכת ההגנה האווירית הסורית למעשה סוללת את הדרך לחיל האוויר הישראלי להתחיל ולכתוש את הנוכחות האירנית ללא חשש מפני מטח טילי נ"מ שהסורים נוהגים ,בעת האחרונה, להקביל את פניו כאשר מותקפות מטרות אירניות.

ל-"הלאמה" הרוסית יש משמעות נוספת ,והפעם גם לכוחות האוויר של בעלות הברית בהובלת ארה"ב הפועלים בשמי סוריה. למעשה כרגע ארה"ב תצטרך להודיע לרוסים מראש על פעולותיהם בשמי סוריה אם הם לא רוצים לעמוד בפני מצב של הפעלת מערכת ההגנה האווירית הסורית נגדם. דבר שלא היה עד כה. הרוסים ישמחו "ללמד לקח" את בעלות הברית באמצעות הפרוקסי הסורי שלהם, ללא חשש שיינזקו .

הטורקים,שכבר מפעילים חיל אוויר נגד מטרות בסוריה למדו כבר שללא תאום מראש עם הרוסים מטוסיהם נמצאים בסכנת השמדה.

שחר חדש עלה היום מעל סוריה. אולי אנחנו עוד לא קולטים את מלוא המשמעות אבל בהחלט יש לחשב מסלול מראש בכל הנוגע לפעילות בשמי סוריה!

 

 

 

כתיבת תגובה