המידע המודיעיני המדהים שהעביר נתניהו לפוטין טרם פגישתם

בסוף חודש פברואר 2019 ביקר ראש ממשלת ישראל-נתניהו את הנשיא פוטין במוסקבה .

הביקור בא לאחר חדשים רבים שהנשיא פוטין סירב לאשר לנתניהו להגיע למוסקבה לביקור לאחר שרוסיה האשימה את ישראל באחריות להפלת מטוס הביון שלה בשמי צפון סוריה למרות שזה היה טיל של מערכת ההגנה האווירית הסורית שהפילו בפועל.

לא ידועות כל הסיבות למפגש האחרון ולסיבות שעמדו מאחורי התרצותו של פוטין לפגישה הפעם.

מקורות סורים מביאים מידע היכול להביא להבנת ההתחממות המחודשת ביחסים בין 2 המדינות.

אין כמו מתנה "מהממת במיוחד" היכולה להביא לשינוי חד ביחסים בין 2 הצדדים.

ישראל מספקת זה זמן רב לרוסים מידע מודיעיני רב ערך על סוריה,שבעלי בריתם האירנים והסורים מנסים בכל מאודם להסתיר מעיני הרוסים אך הם לא חומקים מעיני הישראלים.

המידע המודיעיני הישראלי מאפשר לרוסים לדעת טוב יותר את הנעשה על הקרקע בכל רחבי סוריה למרות מערך לוייני הריגול הרוסי הגדול המנטר את שמי המזרח התיכון.

לא פעם הפתיעה ישראל את רוסיה במידע מודיעיני אודות מעללי האירנים בסוריה שהביאו את הרוסים להתייחס באגרסיביות פוגענית לאירנים ולכוחות הנאמנים לה הפועלים על אדמת סוריה.

דבר דומה ארע עשרות שנים קודם לכן כאשר ישראל הביאה לארה"ב מנחה מודיעיני רב ערך בדמות פרטים על נאומו החסוי של חרוצ'וב ושלאמריקאים לא היה כל מידע על כך. מוקד הנאום היה התנגדותו של חרושצ'וב לפולחן האישיות של סטלין, שמת שלוש שנים לפני כן.

כמה ימים קודם לביקורו של נתניהו במוסקבה הגיע הנשיא הסורי-אסד לביקור מפתיע לאירן.

הביקור של הנשיא הסורי הביא מידית למשבר ממשלתי באירן לאחר ששר החוץ שלה-זריף הגיש את התפטרותו במחאה שלא הודיעו לו על ביקור אסד ולכן לא היה באותו זמן במדינה.

מתברר כי הביקור של אסד בטהרן היה ידוע רק ל-2 אישים בלבד. למנהיג הרוחני – חמינאי ולמפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האירנים-הגנרל קאסם סולימני. אפילו נשיא אירן מודר ממידע זה.

מתברר כי הסורים מידרו אפילו את הנשיא פוטין ואת הפיקוד הרוסי בסוריה ממידע אודות תכנון הביקור המפתיע באירן.

מאוחר יותר הגדיר הנשיא פוטין את מלאכת ההסתרה של אסד באומרו כי " בשאר אסד היה כפוי טובה " .

הרוסים רואים בעצם הסתרת הביקור של אסד-בגידה סורית!

אלא שמתברר כי היכולת המודיעינית הישראלית לגבי הנעשה בסוריה היא מעבר לכל דמיון ויכולת. היה פעם מי שאמר כי ישראל יודעת מה מתרחש בסוריה לא פחות טוב מהנשיא אסד עצמו.

מתברר כי הביקור המפתיע של אסד בטהרן כלל לא הפתיע את ישראל.

ישראל הייתה מודעת לכל הפרטים והתאומים ולכל השיקולים שעמדו מאחורי עצם קיום ביקור הנשיא הסורי בטהרן והיא הגישה את כל המידע מבעוד מועד ל….נשיא הרוסי המופתע.

המנחה הישראלית הייתה כה מהממת עד שבאחת היא הבטיחה את הצלחת ביקורו של נתניהו ולהיענות פוטין לרוב בקשותיו.

אנשי מודיעין תמיד מביעים את המשאלה האולטימטיבית באומרם:" לו הייתי יכול להיות זבוב על כותל משרדו של אסד….! "

מתברר שלפעמים משאלות מתמלאות ממש כמו אחרי ביקורו של אליהו הנביא בפסח אצל היהודים או אחרי ביקורו של סנטה קלאוס בראש השנה הנוצרי או אחרי ביקור לוחמי דאעש בכפרי הערבים…..סתאאאם.

Image result for ‫לווינים‬‎

 

 

2 thoughts on “המידע המודיעיני המדהים שהעביר נתניהו לפוטין טרם פגישתם

  • 07/03/2019 at 08:06
    Permalink

    יכולות המודיעין הישראלי עדיין ממשיכות להפתיע. רק לחשוב לרגע לאילו רמות של קדמה וטכנולוגיה ישראל היתה יכולה להגיע, אילו לא נאלצנו לשלם מחיר כל כך גבוה בזמן, כסף ומשאבי אנוש, רק על מנת להמשיך להתקיים בתוך הביצה הקטלנית של המזרח התיכון.

  • 07/03/2019 at 22:29
    Permalink

    @@odedbenchaim:disqus
    דווקא ההתמודדות של ישראל עם הסכנות מסביב היא שמביאה אותה לקדמת הטכנולוגיה. כמו שאלמלא חיידקים ווירוסים לא הייתה מתפתחת מערכת חיסונית מתוחכמת אצל בעלי החיים, כך בלי האוייבים שלנו לא היינו מעצמת סייבר, לא היינו מפתחים את כיפת ברזל, וכולי.

כתיבת תגובה