פוטין נותן אור ירוק לנתניהו להשתתף במאמץ לסלק את אירן מסוריה

בביקורו ,שלשום,של ראש ממשלת ישראל-נתניהו ברוסיה הוא נפגש עם נשיא רוסיה-פוטין.

בשיחה עדכנו 2 הצדדים אודות פריסת הכוחות הזרים בסוריה.

بوتين يطمئن نتنياهو: كل القوات الأجنبية ستنسحب من سوريا

הנשיא פוטין אמר 2 משפטים רבי חשיבות ושלא משתמעים ל-2 פנים:

1- "על כל נכוחות הזרים הפועלים כרגע בסוריה לצאת למדינה על מנת לאפשר לה להשתקם".

כלומר- גם על האירנים לעזוב את סוריה למרות שכרגע נראה כי הם מגבירים מאוד את מאמצי התבססותם במדינה. פוטין למעשה רומז כי הוא נותן "אור ירוק" למי שידאג לנקות את סוריה מכוחות זרים המסרבים להיענות לקריאה הרוסית.

2- "לא נרשה לדמשק לעשות שימוש בטכנולוגיות צבאיות להגיב על המתקפות הישראליות".

כלומר- ישראל תוכל לתקוף חופשי את האירנים בלי שמערכות ההגנה האווירית ירו ולו טיל אחד. לאמור-אור ירוק בוהק לישראל.
צריך עוד להיזהר כי לחיזבאללה יש בקלמון ובאלקוצייר מערכות נ'מ מוכנות ומוסתרות וכבר כתבתי שהאירנים התחילו להזרים לסוריה מערכות נ'מ עבורם עצמם. שיגנו רק עליהם.
ופוטין כנראה רוצה ללמד את האירנים לקח . שיקנו מרוסיה מערכות במקום לייצר בעצמם מערכות נחותות.

כדי להראות את רצינות השיתוף הפעולה המתחדש בין 2 המדינות הביא איתו,כך על פי מקורות סורים בכירים, מפת הפריסה המפורטת של כל הכוחות האירנים בסוריה והראה אותה לפוטין ולפיקוד הרוסי העליון בסוריה. מקורות זרים טוענים כי פוטין שלף אף הוא מפה והראה לפמליית ראש הממשלה הישראלי את מפת פריסת האירנים בסוריה על פי המידע המודיעיני שנמצא בידי צבא רוסיה.

על פי מקורות זרים נתניהו הגיע הפעם לרוסיה נחוש בדעתו להצית את תהליך סילוק האירנים מסוריה ,אם לא באיומים אזיי בכוח הזרוע. והוא לא סורב!!

בכל מקרה ישראל הבהירה לאירנים שלא תאפשר לה להשתקע ולהתבסס בסוריה וכי כרגע יש בידה "אור ירוק" מנשיא רוסיה לעשות את מה שנדרש כדי לעקור את האירנים מהאזורים הסמוכים לגבולה.

ר"מ ישראל-נתניהו רמז לאחרונה כי ישראל לא תהסס לפעול נגד האירנים גם במזרח סוריה , ובשטח עירק ,הנמצאים מאות קילומטרים מגבול ישראל אך עוסקים בהקמת מערך טילים בליסטיים לטווח היכול לפגוע בשטח מדינת ישראל, ואפילו במחיר עימות מוגבל,ראש בראש באירנים.

אתרי חדשות מערביים מדווחים כי בריטניה,שפנתה מהמזרח התיכון חלק גדול מסד"כ מטוסי הקרב שלה הביאה בימים האחרונים 3 אמצעי איסוף מודיעין אלקטרוני הפועלים באינטנסיביות באזור מחוז אלאינבאר בעירק ומעל מזרח סוריה. למשימות איסוף המודיעין חיל האוויר הבריטי משתמש ב-2 מטוסי ASTOR ZJ691 & ZJ692 וכן בכטב"מ מדגם  MQ-9 Reaper UCAV.

הפקטור החדש שנכנס לשיחות נתניהו -פוטין היו תוצאות המפגש של אסד עם הצמרת האירנית בטהרן. על פי גורמים יודעי דבר בסוריה ,האירנים עדכנו את אסד כי הולכים להגביר מאוד את מאמצי התבססותם בסוריה וכי פניהם לעימות ישיר עם ישראל על אדמת סוריה. כמו גם עיבוי מערך טילי הנ"מ מתוצרת אירן בסוריה כדי להגן על בסיסים ועמדות של האירנים בסוריה. כל דברי האירנים לאסד היו בניגוד גמור למה שסוכם בסוצ'י. לאחר שפוטין הבחין שמאמציו עולים בתוהו הוא שינה אסטרטגיה כולל מתן אור ירוק לישראל לפעול לסילוק האיום מעל גבולה וכולל התבטאויותיו היוצאות דופן כפי שכתבנו ברישא של הכתבה.

 

כתיבת תגובה