עירק:בעלות הברית הרגו למעלה מ-11 אלף אזרחים במהלך לחימתם נגד דאעש

לאחר שבשבת הצליחו הכוחות הכורדים לכבוש את המעוז האחרון של דאעש בסוריה,מתפנים כל ארגוני זכויות האדם הבין לאומיים לבחון לאחור את פעילותן של הכוחות שהגיעו מהמערב להלחם נגד דאעש.

והתוצאות פשוט נוראיות.

הפצצות אוויריות חסרות הבחנה,שכל מטרתן לחסל מתחמים צבאיים של דאעש ,ולא ממש חשוב אם הם נמצאים בתוך שכונות אזרחיות,הביאו את הכוח האווירי של מדינות הקואליציה בהובלת ארה"ב לבצע מעשי טבח אכזריים באוכלוסיות אזרחיות שלא היתה להן כל נגיעה לדאעש.

ולחשוב שמדינות אלו,בדיוק, לא מפסיקות להטיף מוסר לישראל,על פגיעתה במחבלים פלשטינים עם דם על הידיים.

הידד לצביעות הבין לאומית הקוטלת אלפים בשם הלחימה בטרור !

 

הועדה העליונה לזכויות אדם בעירק דיווחה אתמול כי מספר ההרוגים בקרב האזרחים כתוצאה מהתקיפות האוויריות של בנות הברית בהובלת ארה"ב בעירק וסוריה הגיע לכ-20,000 איש מאז החלה הלחימה נגד דאעש.

חבר הוועדה-עלי אלביאטי מסר לסוכנות הידיעות הטורקית-אלאנאדול נתונים אלו וקרא לבעלות הברית להתייחס למספרים אלו.
הוועדה הביעה דאגה מ- "קיומם של דו"חות בינלאומיים רשמיים שמספר הנפגעים בעיראק ובסוריה מגיע ל -20 אלף הרוגים ופצועים".

הסוכנות מסבירה כי במהלך ה-4 שנים האחרונות נהרגו מתקיפות בעלות הברית 11,800 אזרחים ,מהם 2,300 ילדים ו-1,130 נשים ובנוסף נפצעו כ-8000 איש.

"מספרים אלה גדולים בהרבה והם שונים באופן קיצוני מהמספרים הרשמיים שפורסמו רשמית על ידי הקואליציה, שטענו כי 1,139 אזרחים בלבד נהרגו "- אמרה נציבות האו"ם לפליטים.

"אם זה נכון,הרי שזה מצביע  על הפרות בוטות של החוק ההומניטרי הבינלאומי ושל אמנת ז'נבה  לפיהם מוטלים על כל הצדדים הלוחמים  לשמור ולהגן על אזרחים במלחמה."

הוועדה ציינה כי "ממשלת עיראק מעוניינת לתבוע פיצויים לקרבנות ולמשפחותיהם מהמדינות האחראיות לכך" וקוראת לכל משפחות ההרוגים והפצועים שנפגעו  מהפצצת הקואליציה לעקוב אחרי הפעילות של הוועדה המטפלת בכך.

בגדד הכריזה, כבר בדצמבר 2017, ניצחון על דאעש והחזרת השליטה על השטחים שהיו בשליטתו, שנאמד בשליש השטח של עיראק.

במהלך מאבקו נגד ארגון דאעש, שנמשך שלוש שנים, צבא עיראק קיבל תמיכה צבאית מן הקואליציה הבינלאומית בראשות ארה"ב.

אלמנטים של ארגון הטרור-דאעש בעירק,  נותרו קיימים בתוך תאים רדומים והם יוצאים,מדי פעם, להתקפות פתע נגד כוחות הביטחון העיראקיים בצפון ובמערב המדינה.

Related image

 

 

כתיבת תגובה