רוסיה ממהרת לממש את עסקת האס-400 עם טורקיה בעקבות לחץ אמריקאי כבד

כבר באמצע שנה שעברה ציטטה סוכנות הידיעות הרוסית – אינטרפקס את הודעת הסוכנות הממשלתית האחראית ליצוא הנשק, רוסובורונקספורט, כי העסקה להעברת מערכת הנ"מ המתקדמת אס-400 תתבצע ב-2019.

ההודעה באה בעקבות לחץ פוליטי וכלכלי עצום של ארה"ב על טורקיה לבטל עסקה זאת ולקנות מערכות הגנה אווירית מתוצרת ארה"ב  כך שישתלבו במערכות של יתר חברות ברית נאט"ו.

טורקיה סרבה לבטל את העסקה, שככל הנראה נכפתה עליה על ידי רוסיה בעקבות הפלת מטוס הקרב הרוסי על ידי חיל האוויר הטורקי ומחשש לתגובה רוסית קשה היא הסכימה לשלם "כופר" בדמות קניית מערכת האס-400 שלא נוסתה מעולם באופן מבצעי.

בתגובה לא אפשרה ארה"ב לחיל האוויר הטורקי להעביר את מטוסי הקרב אפ-35 שהזמינו מארה"ב לארצם.

טורקיה, בניסיון להקל מהלחץ האמריקאי,הגדילה את הזמנת מטוסי האפ-35 ליותר מ-100 יחידות ,בערך כספי של מיליארדי דולרים נוספים, אך זה לא ריכך את עמדת האמריקאים.

הטורקים הזמינו את מטוסי האפ-35 האמריקאים,לא מתוך "אהבת מרדכי" אלא כי לרוסים אין באופק שום מטוס מבצעי עם יכולות וביצועים כמו המטוס האמריקאי.

היום הודיע ארדואן, ככל הנראה בלחץ רוסי,לאחר שובו מהועידה המשותפת איתם ועם אירן , כי כל ההזמנה של סוללות האס-400 תימסר לטורקיה עוד השנה וכי הסוללות יכנסו לפעילות מבצעית בשנת 2020.

ארה"ב לא מתייאשת ומנסה עוד לשכנע את טורקיה לבטל הזמנת מערכת זאת. היא גם הודיעה כי לא תאפשר לחבר את מערכת האס-400 למערכת ההגנה האווירית המשותפת של כל מדינות נאט"ו.

נראה כי המילה האחרונה בעסקה זאת טרם נאמרה.

משגרי S400

 

כתיבת תגובה