רוסיה מאתגרת את האמריקאים-מנסה להיכנס לאלתנף שבסוריה עם שיירת או"ם.

ארה"ב השתלטה על כל אזור מעבר הגבול אלתנף – שהוא המעבר הרשמי בין סוריה ועירק. בנוסף להקמת בסיס צבאי במקום כדי למנוע מכוחות עויינים ,בעיקר אירנים וסורים, מלהשתלט על המעבר. לשם כך היא הכריזה על אזור נקי מנוכחות צבאית זרה במרחק   של 55 ק"מ . כאשר ניסו מיליציות שיעיות אירניות בליווי כוחות צבא סוריה להתקרב למעבר אלתנף הם הושמדו על ידי כלי טייס אמריקאים.

בשנת 2016 הפציצו מטוסי קרב רוסים מחנה אימונים של ה-CIA באזור מעבר אלתנף אך מאז הם לא שם.

הרוסים לא בחנו עד כה את נחישות האמריקאים ולא התקרבו לאזור למרות שראשי רוסיה קוראים כל הזמן לאמריקאים לפנות את מעבר אלתנף ולמסור אותו לידי צבא סוריה.

ארה"ב,שמבינה את משמעות מסירת המקום לסוריה- הפעלת הגשר היבשתי בין אירן לים התיכון , מסרבת לבקשה.

אתמול,החלו הרוסים בניסיונות להתקרב למעבר מהדלת האחורית.

הם החליטו ללוות ,עם כוח צבאי בחיפוי אווירי , שיירת סיוע הומניטרי של האו"ם שמנתה 133 משאיות בדרכה למחנה פליטים סורים-רוקבן הנמצא באזור אלתנף.

עד כה מנעה ממשלת סוריה מהאו"ם לשלוח שיירות עם עזרה הומניטרית למחנה רוקבן כדי ללחוץ על האמריקאים לעזוב את האזור או שעשרות אלפי פליטים ימותו מרעב וממחסור. הרוסים ,שראו שהאמריקאים לא נכנעים ובטח לא מוותרים,החליטו על טקטיקה חדשה- לנסות ולהיכנס לאזור מהדלת האחורית. כלומר ללוות שיירת סיוע של האו"ם ולא לסגת משם אחרי שהמשימה תסתיים. או אז הם יצטרכו להאמין שהאמריקאים לא טיפשים ולחכות לתגובה. בפעם האחרונה שהם אתגרו את הכוחות האמריקאים זה עלה להם בחיי יותר מ-300 שכירי חרב רוסים, ממיטב הלוחמים לשעבר של צבא סוריה.

את השיירה גם ליווה מטוס אפ-15 אמריקאי.

שייירת האו"ם בליווי רוסי:

השיירה ההומניטרית של האו"ם בדרכה למחנה רוקבן:

 

One thought on “רוסיה מאתגרת את האמריקאים-מנסה להיכנס לאלתנף שבסוריה עם שיירת או"ם.

  • 08/02/2019 at 18:16
    Permalink

    המשטרה הצבאית הרוסית מלווה את השיירה כדי להגן עליה בדרך אל מחנה הפליטים. זהו סיום של פרק ארוך במו"מ של הרוסים הירדנים והאמריקאים . ליווי המשטרה הצבאית הרוסית זו תרגולת מוכרת בכל רחבי סוריה. גם השיירות של הגיבור "הדגול" הנמר מלוות במשטרה צבאית רוסית עם דגלים גדולים כדי שאף אחד לא יתבלבל. אין כאן כנראה כוונה רוסית להכנס לאיזור תנף דרך רוקבן.

כתיבת תגובה