ניסיון חיסול של אחד המפקדים הקרביים הנערצים בצבא סוריה-אל"מ אלרית'

" אריה 2 אלרוטות " כך מכונה אלוף משנה רית' דלה – غياث دلة מפקד חטיבה 42 שריון מדיויזיה 4 בפיקודו של האלוף מאהר אלאסד. כינויו בא מעצם השתתפותו בכיבוש הן אלרוטה המערבית השכנה למחוז קונייטרה וכן כיבוש אלרוטה המזרחית,פרבר ממזרח לדמשק שהיה בשליטת המורדים כמעט מפרוץ המרד הסוני בסוריה.

למעשה אל"מ אלרית' היה מפקד צק"ח (צוות קרבי בסד"כ על-חטיבתי שהורכב מכוחות שריון וחי"ר מהחטיבה עליה פיקד וכן צורפו אליו כוחות של מיליציות ביטחוניות סוריות וכן לוחמי מיליציות מלבנון . הוא גם השתתף בקרבות על מקורות המים של דמשק ,בואדי ברדה , וכן בקרבות על חאן ארנבה ומחוז קונייטרה וכן מחוז דרעא. כמו כן הוא הכריע את אנשי דאעש שהתבצרו באזור שפך הירמוק שליד מפגש הגבולות ישראל-ירדן- סוריה והביא לגירושם המלא מאזור הגבול עם ישראל בגולן הסורי הדרומי.

כל חזית לחימה שצבא סוריה התקשה לפצחה הביא לשליחתו של אל"מ אלרית' בראש כוחותיו ,ובכל המקרים, ללא יוצא מהכלל, תוך הפגת לחימה מושכלת ואחראית ששמה לה בראש מעייניה טובתו ושלומו של החייל הקטן , הצליח המפקד ,אולי הנערץ ביותר כיום בצבא סוריה, להכריע את הקרב להביא את הניצחון המיוחל למשטר אסד.

כיום נמצא אל"מ אלרית' בראש צק"ח המכונה "כוח אלרית'" כשאליו מצורפים, גדוד "חידר אלעאלמי" מדיויזיית משמר הרפובליקה וכוחות "מפלגת אלבעת'" הלבנוני בפיקודו של מאג'ד מנצור, בפרברי מחוז לטקיה שבצפון מערב סוריה וכן בפרברי מחוז אידליב המערביים , מחכים לאור ירוק להכות במעוז המורדים האחרון בסוריה.

מעלתו של אלרית' בהיותו איש צנוע,לא מתנשא, נערץ על אנשיו, ואיש צבא מקצוען לעילא ולעילא , הוא בכך שהוא נעדר גינונים או שאיפות פוליטיות ולא מאיים ביכולותיו על בכירי השלטון.

אלא שגם הוא הפך לכלי משחק במאבק הכוחות בין רוסיה ואירן.

מקורבי אסד, האלוף עלי ממלוכ-ראש המודיעין הסורי והאלוף מאהר אלאסד-מפקד דיויזיה 4 ואחיו של הנשיא בשאר , ניסו לפגוע בתת אלוף סוהיל אלחסן מגייס 5 ,עקב האתגר שהוא מעמיד בפני אסד אישית בהיותו חביב הרוסים, המייעדים לו תפקיד בכיר ביותר בתקופה שלאחר אסד. סוהיל אלחסן לא נפגע והוא כרגע נמצא בחסות הפיקוד הרוסי בבסיס חמימים במערב סוריה הרחק מהישג ידם של נאמני אסד או חוליות המרצחים שהוא שלח אחריו.

אלא שבימים האחרונים נפל דבר.

חוליית מחסלים טמנה מטען נפץ במכוניתו של אל"מ אלרית' בכוונה להביא למותו. ניסיון החיסול נכשל והאיש בריא ושלם.

לא ברור מי עומד מאחורי ניסיון החיסול הזה אך נטרולו של אל"מ רית' יביא להיחלשות דרמטית בכוחה של דיויזה 4 הנאמנה לכוחות האירנים וידלל מאוד את יכולות הצבא הסורי באתגרים הצבאיים העתידיים העומדים בפני המשטר במחוז אידליב נגד המורדים וממזרח לנהר הפרת נגד הכורדים שהשתלטו על חבל ארץ נרחבת מאוד של סוריה.

מה שנראה כרגע הוא כי במאבק בין הרוסים והאירנים על השליטה בסוריה הוסרו כל המגבלות ושניהם הולכים ישר על ראשי הבכירים של הצד השני.

למי שהיה ספק- צבא סוריה כבר נקרע במאבק בין אירן ורוסיה ועיקר מעייניו נתונים כרגע ללחימה הפנימית יותר מאשר נגד כוחות דאעש או המורדים או הכורדים שקרעו נתחים מהאדמה הסורית.

 

3 האסים של צבא סוריה:תת אלוף סוהיל אלחסן – מפקד כוחות אלנימר שבגייס 5 , אל"N אלרית'-מח"ט 42 שריון והאלוף חודור מח"ט בדיויזית משמר הרפובליקה ומפקד גזרת לחימה בצפון סוריה:

محمد خضور وغياث دلة وسهيل الحسن (تعديل عنب بلدي)

 

כתיבת תגובה