דיווח:אירן מחישה לסוריה,בדרך היבשה,נשק נ"מ להתגונן נגד התקפות ישראל

נראה כי יחסיה של אירן עם המשטר בדמשק ועם רוסיה הולכים ונסדקים לאחר תקיפות ישראליות חוזרות ונשנות על עמדות אנשי משמרות המהפכה והמיליציות הנאמנות לה בסוריה.

אירן רותחת על רוסיה לאחר שנודע להנהגתה כי ישראל התריעה לרוסים מראש , דרך בסיס חיל האוויר הרוסי-חמימים בצפון מערב סוריה, על תקיפות העומדים לצאת לפועל נגד אתרים אירנים בסוריה.

במצעד הצבאי היום בטהרן (צילום: AP) (צילום: AP)

מקורות יודעי דבר בסוריה טוענים כי לאחר שנודע לאירנים שהרוסים ידעו על התקיפות נגדם מראש הם החלו להרחיק עצמם מהרוסים ומכוחותיהם ברחבי סוריה .

כמו כן טוענים אותן מקורות כי ג'אואד חאפארי, המכונה גם אבו עלי – נציגו הקבוע של האלוף קאסם סולימני – מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האירנים , בסוריה ,והגר עם משפחתו בשכונת אלחמדאניה שבעיר חאלב שבצפון המדינה , והוא גם בעל אזרחות סורית , דרש ,ממפקדו הישיר , לשלוח לאנשיו את המשק נ"מ החדיש ביותר הנמצא כיום ברשות אירן .

Image result for ‫קאסם סולימני‬‎

חאפארי ,כמו כן, התעקש, כי את הנשק הנ"מ האירני החדיש יש להעביר לכוחותיו שבסוריה בהובלה יבשתית בלבד דרך אדמת עירק ומשם דרך העיר אלבוכמאל שהמזרח סוריה ,שזה גם הנתיב היחיד בגשר היבשתי האירני המתפקד חלקית כיום ובו מועברים נשק מתקדם וכבד מטהרן לעירק וסוריה ולבנון.

 

נשק נ"מ אירני זה נועד להגן על כוחותיו בסוריה מפני תקיפותיה הבלתי פוסקות של ישראל על אנשיו והיחידות הנתונות ישירות לפיקודו.

אותו חאפארי גם מתח בקורת חריפה נגד בעלי בריתו הסורים והרוסים ואמר כי הם לא עושים כלום במהלך התקיפות, רק אחר כך הם באים לבדוק מה קרה ולהציע עזרה.

כתיבת תגובה