חוגגים ברשתות החברתיות "מעשה גבורה" סורי בעימות עם האמריקאים

מדי פעם יש אירוע קטן,חסר משמעות בכל קנה מידה אך זה תמיד תלוי באיזה עיניים רואים זאת ומאיזה רקע מגיעים.

הצבא האמריקאי שעדיין לא נטש את העיר מנבג' שבצפון מזרח סוריה ,הנמצאת בשליטת הכורדים,אך הטורקים נתנו להם אולטימטום לצאת משם באופן מידי אחרת צבא טורקיה יתקוף .

צבא סוריה,בעצה אחת עם הרוסים קידם לאזור העיר כוחות צבא ומיליציות רבות , תוך הכרזה שהעיר מנבג' היא טריטוריה סורית והם לא יאפשרו לצבא טורקיה לכבוש אותה.

אלא שבינתיים הרוסים פועלים לסכל את המתקפה הטורקית בדרכי שלום או איומים, תלוי בעיני המסתכל , האמריקאים טרם עזבו את העיר ,אך עקב התכנסות כוחות צבא עויינים במסות גדולות, הגיעו מסוקי הסיור של חיל האוויר האמריקאי לאזור והם מסיירים ללא הרף לאורך קווי העימות כדי להבטיח שאף כוח שכזה יפתיע את הכוחות האמריקאים שבמנבג'.

באחד מסיורי המסוקים הם הבחינו במבנה הממוקם מחוץ לעיר אך קרוב מספיק כדי לשלוח למקום סיור של הצבא האמריקאי כדי לראות במה מדובר.

ואכן הכוח האמריקאי הממונע הגיע למקום וזיהה עמדה של כוח סיור מדיויזייה-1 שריון של צבא סוריה שהתמקמה בתוך מבנה שעל גגו הניפו את דגל סוריה.

מפקד הסיור האמריקאי,שדבק בהוראות שקבל , הורה למפקד העמדה הסורית,קצין צעיר בדרגת סג"מ להסיר את הדגל.

הקצין הסורי הצעיר, שהפטריוטיות הצבאית שלו עדיין בשיאה , סרב לבקשה.

הקצין האמריקאי פנה לממונים עליו ובדק מה ההוראות.

ככל הנראה "שם למעלה" ישב מפקד, קצת יותר בכיר עם הרבה שיקול דעת והבנת המצב , שהורה לסיור להתפנות לאחור לעיר מנבג' ולא להיכנס לעימות עם הכוח הסורי.

מיותר לציין כי המפקד האמריקאי היה יכול להזעיק מסוק קרב שבאחת היה יכול להפוך את העמדה הסורית על דגלה המתנופף, לאבק ועפר,מבלי שאיש בכלל היה יודע שקרה משהו.

כוחו של שיקול דעת צבאי נכון!

הסירוב של הקצין הסורי ,סגן מוחמד סלום , להוריד את הדגל הסורי מעמדתו, שהיא על אדמה סורית לכל דבר בעניין , הציף באחת את כל הרגשות הפטריוטיות של הסורים ברשתות החברתיות שהללו ופארו את ה-"ניצחון" הסורי על המעצמה הגדולה בתבל .

כאמור, כל אחד רואה את החלק בחצי הכוס הריקה כרצונו וכפי שחונך מילדות .

מה שכן,אם הפקוד הזוטר של צבא סוריה ניחן בעוז ובהתעקשות על עקרונותיו, כמו במקרה זה , אפשר להיות שקטים שהם הם ,בבוא היום, יגרשו את האירנים ואת המיליציות השיעיות ואת החיזבאללה בבושת פנים מכל אדמת סוריה ,אם לא בטוב אזי בכוח הזרוע. רק עניין של זמן!

 

One thought on “חוגגים ברשתות החברתיות "מעשה גבורה" סורי בעימות עם האמריקאים

  • 05/01/2019 at 12:08
    Permalink

    "כל אחד רואה את החלק בחצי הכוס הריקה כרצונו וכפי שחונך מילדות" מה הקשר לחינוך מילדות והמציאות בשטח?
    עיר סורית, צבא סורי, דגל סורי. איפה הבעיה?
    האמריקקים בדרך החוצה אז See you later Alligator

כתיבת תגובה