פוריין פוליסי:החלטת טראמפ לסגת מסוריה תעיר מחדש את פעילות דאעש במדינה

אין גבול לציניות ולשקר הטורקי השורשי.

הנשיא טראמפ החליט להוציא את כוחות צבא ארה"ב מאדמת סוריה לאחר שדבר טלפונית עם נשיא טורקיה-ארדואן שלקח על עצמו להלחם בדאעש במקום הכוחות שעוזבים. וכך גם התהיר טראמפ ששמע אישית מפי המנהיג הטורקי.

טענה שקרית זאת נחשפת על ידי כתב העת האמריקאי-"פוריין פוליסי".

כתב העת האמריקאי – "פוריין פוליסי" טוען כי החלטת נשיא ארה"ב- דונלד טראמפ להסיג את צבאו מסוריה יגביר שוב את הופעות ארגון דאעש במדינה,בעוד שטורקיה לא תשחק את תפקיד הכוחות האמריקאים שם .

 

המגזין הוסיף כי  טורקיה כבר סרבה מספר פעמים להיאבק בכוחות דאעש בסוריה, והתמקדה בעיקר במאבק נגד הארגונים הכורדים הנתמכים על ידי האמריקאים.

בשנים האחרונות, שיחקה טורקיה תפקיד בסוגיה הסורית, שאחת מהן היא להילחם בארגונים הכורדים שם  כמטרה העיקרית, בעוד שהמאבק בדאעש היה רק תפקיד משני שהם נטו להתעלם לעיתים .

"פוריין פוליסי" הוסיף כי בעוד שלדאעש יש תשתית טובה מאוד בטורקיה הרי שההחלטה האמריקאית החדשה,לסגת,יעיר לחיים מחדש את פעילותם בסוריה, ויאפשר להם לחזור ולפעול שם דבר שיעמיד את חיי החיילים והאזרחים הטורקים הפועלים על אדמת סוריה בסכנה .

עצם נסיגת האמריקאים מסוריה תהווה הזדמנות טובה לדאעש לשוב ולפעול בסוריה, לאחר שהפעילות הצבאית הסורית-אירנית הצליחה בתקופה האחרונה לצמצם מאוד את נוכחותם במדינה – סיים העיתון.

 

כתיבת תגובה