מינוי מפקד צבאי חדש בדרום סוריה-הדרמה שברקע

ב-5 בספטמבר 2017 הוזמו שמועות שנפוצו יומיים קודם לכן ברשתות החברתיות בסוריה כי תת אלוף בילאל רסאן – הרל"ש של האלוף מאהר אלאסד- אחיו של הנשיא אסד ומפקד דיויזיית השריון המעולה-4 , וקצין המודיעין של הדיוויזיה – נהרג כאשר מכוניתו עלתה על מטען צד בכביש ביירות – דמשק.

בילאל רסאן ומאהר אלאסד:

Image result for ‫العميد غسان بلال‬‎

היום דיווח קצין סורי בכיר,בדרגת תת אלוף שערק לאופוזיציה הסורית,כי תת אלוף רסאן בילאל מונה לרמ"ט פיקוד דרום בצבא סוריה מה שאומר שקצין בכיר בצבא סוריה המקורב למשפחת אסד הוצא מדיויזיה 4 והועבר לתפקיד פיקודי בצבא .

כלומר משתמע כי הוא הודח או הורחק מתפקיד קצין המודיעין של הדיוויזיה ורל"ש המד"ז וקבל ג'וב ביחידה אחרת.

לפני כמה ימים טענו באופוזיציה הסורית כי רוסיה רואה בדיוויזיה 4 שריון בפיקודו של אסד גורם מפריע לביסוס שלטונה בסוריה,מאחר וראו במאהר אסד נאמן יותר לעניין האירני מאשר לעניין הרוסי ,והורו לפרק את הדיויזיה ולפזרה בכל יחידות צבא סוריה.

האם מינוי תת אלוף בילאל רסאן מראה כי תהליך הפרוק כבר החל יחד עם סילוק מאהר אלאסד משורות הצבא לפעילות פוליטית חסרת השפעה ?

בחודשים האחרונים מתנהלת "מלחמת עולם" בין אירן ורוסיה על השליטה על יחידות הצבא הסורי ועל נאמנות הקצינים הבכירים בו. מקורות ערביים אף טוענים כי החיזבאללה,בהוראת אירן, כבר מנסה להשפיע על ראשי שרותי הביטחון השונים בסוריה להעביר את נאמנותם אליהם במקום לרוסים .

גם ניסיונותיהם של מאהר אסד יחד עם ראש המודיעין הלאומי הסורי- האלוף עלי ממלוכ  לפגוע בתת אלוף סוהיל אלחסן -מפקד מיליצית כוח אלנימר  נקטע באיבו בעקבות פעילות רוסית נמרצת כולל איומים על שלומם .

אנחנו עתידים לראות עוד הרבה מאבקים נסתרים מהעין ומדממים ביותר בין האירנים לרוסים בנושא השליטה על סוריה.

Image result for ‫العميد غسان بلال‬‎

 

כתיבת תגובה