לאור הפרות ההסכמים המורדים במאמץ להקים מערך התנגדות חדש בדרום סוריה

משטר אסד לא מפסיק להפר את הסכם הסולחה שנחתם בין הרוסים למורדים בדרום סוריה. על פי ההסכם המשטר הסורי אמור לעזוב במנוחה את כל מי שפעל בעבר במיליציות של המורדים במשך חצי שנה ואחר כך הם יתגייסו לשורות צבא סוריה.

אלא שמשטר אסד, שמבין את נפש המורדים ועמדתם כלפיו ויצאו ישר למתקפה רצחנית. עוד ועוד בכירים בכוחות המורדים חוסלו על ידי רוצחים מקצועיים וכן נעצרו רבים מבכירי המורדים והם נעלמו בעומק בתי הכלא הסורים וגורלם לא נודע.

היום פרסם מכון המחקר הסורי- נורס כי בימים האחרונים נעצר טייס סורי בכיר, בדרגת אל"מ , חאלד עזיז מהעיירה שג'ארה,ממוצא סוני שערק לשורות המורדים כבר לפני זמן רב . גם גורלו לא נודע.

בחודשים האחרונים שמענו על פעילות ארגון מורדים חדש שהוקם בדרום סוריה בעקבות הפרת ההסכמים על ידי המשטר הסורי. שוב ושוב תקפו כוחות מארגון "המאבק הלאומי" מחסומים ועמדות של צבא סוריה והחיזבאללה בדרום סוריה וגרמו להם לנפגעים בנפש.

אתמול התפרסם כי כוח של מיליציה הנאמנה לאלקעידה-“حراس الدين” – שומרי הדת  שלחה חוליית לוחמים לתקוף עמדות צבא סוריה באזור דרעא אך הם עלו על מארב של צבא סוריה ו-4 מפקדי שדה שהיו בכוח התוקף נהרגו.

על פי מקורות באזור דרעא הכוח היה בדרכו להקים ארגון מורדים חדש במחוז דרעא ולהגביר את קצב התקיפות נגד צבא סוריה ובני בריתו.

משטר אסד כבר מיהר להאשים את ישראל בסיוע להקים מחדש לאורך גבולה ארגוני התנגדות למשטר הלגיטימי בסוריה.

 

כתיבת תגובה