הגיון אמריקאי מעוות?מבקשים מצבא עירק להיכנס לסוריה למלא החלל

בשיחת טלפון עם נשיא עיראק – ברהם צאלח וראש הממשלה – עאדל עבדול מהדי, ביקש מזכיר המדינה האמריקאית – מייק פומפיאו, מהכוחות העיראקיים להיכנס 70 ק"מ לתוך שטח סוריה כדי למלא את החלל לאחר נסיגת הכוחות האמריקאים. מקורות פוליטיים גילו כי מזכיר המדינה האמריקני, בשיחת טלפון עם ראש ממשלת עיראק ועם הנשיא, ביקש להטיל את המשימה החדשה על צבא עיראק ,או על כוח מיוחד שצבא עירק ישלח , לחדור כ- 70 ק"מ לתוך שטח סוריה ולהיערך שם כדי למלא את החלל שיוותר לאחר שהצבא האמריקאי ייסוג משם.

המקורות גם מעריכים כי הצבא האמריקאי ייסוג לארביל, בירת חבל כורדיסטאן (צפון עיראק), ויקים שם חדר מבצעים משותף עם כוחות פשמרגה וחלק מהכוחות הדמוקרטיים (הכורדים) הסוריים כדי להפיק מודיעין על אפשרות של עימות עם איראן. בהחלטה פוליטית פתאומית, נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הודיע ​​ביום רביעי כי ארצו תוציא את   2,000 החיילים האמריקניים משטח סוריה. השינוי הגדול הזה במדיניותה של ארצות-הברית במזרח התיכון עורר דאגה בקרב בעלי בריתה.

דובר צבא ארה"ב הודיע ​​ביום ראשון על חתימת צו להוצאת הכוחות האמריקאים מסוריה, שם הם פועלים כדי לסייע במלחמה נגד ארגון דאעש. הדובר אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "צו הפיקוד העליון בקשר לסוריה כבר נחתם", מבלי למסור פרטים נוספים. ההחלטה לסגת עוררה התנגדות אצל מספר רב של פוליטיקאים אמריקנים ומנהיגי בעלות הברית של ארצות הברית, שראו בזה צעד מוקדם מדיי שיש בו  כדי לערער את היציבות באזור העימות.

האם האמריקאים לא מודעים לעובדה כי ממשלת עירק, הנותנת פקודות לביצוע לצבא עירק, למעשה נתונה לשליטת האירנים הכופים עליה לבצע את המדיניות האירנית בסופו של דבר ?

 

כתיבת תגובה