בכיר במשמרות המהפכה האירנים "התאבד" בנסיבות מסתוריות

התאבדות של קצין בכיר בכל צבא מתקבל תמיד בספק רב וכל שכן כשמדובר בהתאבדותו של קצין בכיר בצבאות של משטרים חשוכים כגון אירן,סוריה , עירק ועוד מדינות חשוכות או ארגונים חשוכים כמו החיזבאללה,אלקעידה,טאליבן ועוד.

לעולם מוות של בכיר באירן יתקבל בספקות ויהיו אף כאלו שינסו "לחפור" עמוק עמוק בתקוה להעלות "דג שמן".

גם הפעם הספקות רבים והמרדף אחרי האמת כבר החל.

אמצעי התקשורת הרשמיים באירן הודיעו כי תת אלוף חודראת-אללה מאנסורי "הרג את עצמו".

מאנסורי היה ראש המטה של  "סאמך אל-אממה" – "Samen al-Aemmeh" –  – מפקדת כוחות היבשה של משמרות המהפכה האירנים וקצין המבצעים של כוחות היבשה האירנים נגד ארגון דאעש במחוז חוראסאן באפגניסטן.

בחלק מאמצעי התקשורת הלא רשמיים של אירן כבר רצות שמועות כי למעשה הוא נרצח אך משטר האייטולות בטהרן מנסה להסתיר זאת .

קצת סבלנות והאמת תצוף ממש כמו שצואה צפה תמיד במי שופכין!

פרופסור עוזי רבי התייחס בעיתון מעריב לנושא ואמר:

קודרטוללה מנסורי, אחד מבכירי המפקדים האיראניים במשמרות המהפכה, מצא את מותו. פרופ' עוזי רבי, שהתראיין ב-103FM משוכנע: "לא רצו להציג אותו כחלש".

השם קורדטוללה מנסורי אמנם לא אומר הרבה לרוב האנשים, אך באיראן מדובר באחד המפקדים המוכרים והמוערכים ביותר של משמרות המהפכה. מנסורי, אשר נלחם בחזיתות רבות עבור הצבא האיראני, נמצא מת אמש, כשההודעה הרשמית התייחסה לכך שהוא סבל מכך שהוא נורה במהלך ניקוי נשקו האישי. אך למרות ההודעה, נראה כי האיראנים מנסים להסתיר משהו, וככל הנראה מדובר בהתאבדות של הבכיר. מי שהתייחס לאירועים הוא פרופ' עוזי רבי, אשר התראיין ב-103FM על הנושא.

"אחד הדברים שמיד קופצים לראש הוא שמדובר באיזשהו סוג של חיסול חשבונות פנימי או משהו שמשמרות המהפכה עושים כדי ליישר את הקו לאחר שגילו שיש מי שסוטים מהם", פתח רבי והוסיף: "ברשת רואים הרבה מאוד קונספירציות, על כל דבר כזה נראה שיש טילי טילים של הערות. איכשהו תמיד זה מגיע לעניין הקונספירטיבי. זה לא מישהו שסרח מהקו, אם את שואלת אותו, מדובר באדם שהיה בעמדה מאוד בכירה, מאוד מנוסה. זה אדם שהמשטר שם מבטחו בו. זה לא קרה מניקוי הנשק שלו, זה טירונים עושים".

קורדטוללה מנסורי היה בצמתים הכי רגישים עבור משמרות המהפכה, החל מתחילת הדרך במלחמת איראן-עיראק ואף במלחמה של איראן כנגד דאעש. הוא אדם שהיה ברמה מאוד בכירה וסמכו עליו. לכן הערכתי היא שהוא התאבד, או עקב מחלה נפשית או עקב משבר פיזי".

אך מה הסיבה להתאבדות? רבי גורס כי מדובר בהסתרה: "על פי האסלאם, התאבדות היא אסורה ולכן מייצרים כאן סיפור של תאונה מצערת. מעבר לעניין ההלכתי יש גם את העניין האופרטיבי והתדמיתי של משמרות המהפכה. האיש הזה פיקד על הכוחות שהיו לתפארתם של משמרות המהפכה".

"כשאנחנו מסתכלים על התמונה הגדולה, אין צל של ספק שהאיש הזה הוא בשר מבשרה של איראן ולכן לא מתאים להציג אותו כחלש, זה לא מתאים לתדמית הגיבור שמדביקים לאנשי משמרות המהפכה. חייבים להציג אותם כמורמים מעל".

 

כתיבת תגובה