שדה המערכה בתחום הלוחמה האלקטרונית באזורנו עולה מדרגה

מודיעין זה היכולת לבנות תמונה מצב סבירה בהינתן ים של מידע.

גם הפעם כנראה זה לא היה שונה.

המודיעין הרוסי חשף הגעת משלחת קצינים אמריקאית לקפריסין.

אז מה עושים קצינים אמריקאים בקפריסין ? תלוי מה ההתמחות שלהם!

ברור קצר העלה כי רוב אנשי המשלחת מורכב מקצינים המתמחים בטופוגרפיה צבאית.

ענף הטופוגרפיה הצבאית בצבא האמריקאי – ענף המזרח התיכון רואה,מאז הפלישה האמריקאית לעירק,עדנה. עוד ועוד מומחים של הצבא האמריקאי לטופוגרפיה צבאית יצאו לכל רחבי המזרח התיכון לאתר מיקומים אופטימליים לבניית בסיסים ומוצבי חוץ לצבא האמריקאי ובעלי בריתו באזור.

אלא שהנושא קבל דחיפה עצומה מיד לאחר שמערכת ההגנה האווירית הסורית הפילה מטוס ביון רוסי בעת התקיפה הישראלית על עמדות אירניות בעיר הנמל הסורית-לטקיה. רוסיה,שהאשימה את ישראל באחריות ישירה להפלת המטוס, החישה לסוריה 3 סוללות טילי נ"מ אס-300, לפחות וכן כמה מערכות לוחמה אלקטרונית, מהמתקדמות שבארסנל שלה , ובהם מערכת הקראסוחה שטווחה פעולתה היא כ-300 ק"מ.

לאחר שהאמריקאים ראו איך הרוסים מקימים מערך אדיר של מערכות ל"א היכולות לפגוע בפעילות הצבאית האמריקאית במדינות השכנות לסוריה, ובנוסף,כך על פי מקורות זרים,הקימה אירן בסיסי האזנה ול"א ברחבי סוריה ולבנון , הוחלט בארה"ב להיענות לאתגר ולבסס מולם מערך ל"א מתקדם ביותר שייגע בבא העת לשתק ולפגום בפעילות מערכי הל"א הרוסים והאירנים.

השבוע הגיעו לקפריסין קבוצת חלוץ של קציני טופוגרפיה צבאית לקפריסין שיצאו לשטח כדי לאתר את המיקום האופטימלי להקמת בסיס ל"א אמריקאי כשפניו לכיוון סוריה ולבנון.

נכון שהמיקום האופטימלי לבסיס שכזה הוא טורקיה אך לאור אירועי שדה התעופה אינצ'רליק שבו האמריקאים הבינו את היחס ההפכפך והבוגדני של הטורקים , כולל רכישת סוללות האס-400 מרוסיה,שהאמריקאים בונים בעצם ימים אלו תורה סדורה לנטרולם , עבר המיקוד לקפריסין השכנה.

רוסיה,שהבינה מיד את משמעות הביקור של המשלחת הצבאית האמריקאית בקפריסין ,מיהרה לשלוח אזהרה לממשלה המקומית שלא לאפשר הקמת בסיס שכזה אחרת זה יפגע ביחסי 2 המדינות.

נראה כי האמריקאים,המבינים את הופעת השחקן הבכיר בתחום הל"א ולוחמת הסייבר בזירה,וההזדמנות לחשוף טכנולוגיות סופר מודרניות, הביא אותם לא להשאיר את ישראל לבד בזירה זאת ולהיכנס בעצמם כשחקן ראשי בתחום,למשחק הגדולים.

באחת הפכה הזירה הקרובה למדינת ישראל לשדה המערכה הגדול ביותר בעולם בתחום הל"א והסייבר. ברכה או קללה?

ישראל תדע להוציא מעז מתוק!

 

 

כתיבת תגובה