מדוזה 7:תרגיל ימי-אווירי של צבאות יוון מצרים וקפריסין

מידי שנה עורכים מספר צבאות של מדינות השוכנות במזרח הים התיכון תרגיל צבאי גדול בו נבחנים שיתופי פעולה ביניהם מול משימות משותפות כמו חיפוש והצלה או לחימה בטרור.

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏‏‏אוקיינוס‏, ‏שמיים‏‏, ‏‏פעילויות בחוץ‏, ‏טבע‏‏‏ ו‏מים‏‏‏

השנה התרגיל נערך בפעם ה-7 ברציפות אך סיפור הרקע שונה בתכלית.

לאחרונה השלימה טורקיה בניית אניית קידוח ,מתוצרת עצמית, והיא מיהרה לצאת למשימתה הראשונה והפרובוקטיבית-קידוח במימי קפריסין תוך טענה לבעלות חוקית על האזור. קודם לכן סילק הצי הטורקי אניית חיפושי נפט איטלקית שחיפשה מרבצי נפט וגז בשליחות ממשלת קפריסין מתוך טענה כי השטח אינו שייך לקפריסין.

מצרים,שרואה בעיניים כלות את ההתנהגות הבריונית הטורקית במימי מזרח הים התיכון טוותה תכנית שת"פ יחד עם יוון וקפריסין שבמסגרתה הם חתמו על הסכמי הגנה הדדיים המאפשר לכל מדינה לקרוא לעזרה את בעלי בריתם.

אין טקסט חלופי אוטומטי זמין.

מצרים מצידה דואגת להראות לכל הבריונים בזירה כי היא לוקחת ברצינות את איומיהם ושלחה לתרגיל את נושאת המסוקים שלה יחד עם עוד מספר ספינות מלחמה ומטוסים וכוחות קומנדו.

ב-23 לנובמבר החל התרגיל התורן-"מדוזה 7" -Medusa 7 – " ميدوزا-7 " –  במימי קפריסין מול האנטנות הזקורות של אמצעי איסוף ימיים ואוויריים של טורקיה.

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏3‏ אנשים‏, ‏‏‏אנשים עומדים‏ ו‏פעילויות בחוץ‏‏‏‏

אתמול יצא שר ההגנה המצרי – האלוף מוחמד זאכי לאזור התרגיל כדי לקחת חלק פעיל בו – כך לדברי דובר צבא מצרים.

תמונה יכולה לכלול: ‏‏אדם אחד‏, ‏‏תקריב‏‏‏

במתווה התרגיל נעשו שיתופי פעולה בין כוחות הקומנדו הימי של הצבאות המשתתפים בתרגיל.

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏3‏ אנשים‏, ‏‏אנשים עומדים‏‏‏

אין ספק – מצרים ,יוון וקפריסין משדרות מסר חד משמעי לרודן הטורקי-ארדואן לאמור יש לך עסק לא רק עם קפריסין או יוון אלא אם 3 צבאות ביחד אם תנסה להפר את החוק הבין לאומי בהתנהגות בריונית שכה אופיינית לך.

לא בטוח שהרמז מספיק ,ארדואן חושב שצבאו הרבה יותר חזק מסך כל הכוחות העומדים מולו, אבל התרגיל מאותת לו והוא רואה את הקולות.

תמונה יכולה לכלול: ‏‏אדם אחד‏, ‏‏לעמוד‏‏‏

תמונה יכולה לכלול: ‏‏אדם אחד‏, ‏‏‏לעמוד‏ ו‏פעילויות בחוץ‏‏‏‏

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏6‏ אנשים‏, ‏‏אנשים מחייכים‏, ‏‏פעילויות בחוץ‏‏‏‏

 

כתיבת תגובה