החיזבאללה בכוננות עליונה ופינה את רוב מפקדותיו. דיווחים מתעדכנים

ביומיים האחרונים מדווחים אמצעי התקשורת בלבנון ,ללא הרף,על פעילות אווירית אינטנסיבית ישראלית בכל שמי המדינה, מאזור בעל בק בצפון עד אזורי הגבול עם ישראל בדרום. הדיווחים יודעים לפרט במדוייק,וזאת באמצעות הסתמכות על אגף הבקרה של צבא לבנון המקפיד לתעד כל הפרה אווירית ישראלית,מתי חדר כל כלי טייס ישראלי ומתי הוא חזר לשטח ישראל תוך פירוט סוג המטוס. אגב, את הכטב"מים הישראלים צבא לבנון מכנה מטוסי ריגול.

החיזבאללה,שגם עמדותיו לאורך גבול ישראל לא שוקטים על שמריהם רואה ושומע את הקולות ופועל בהתאם.

אתמול אף הגיעו דיווחים מלבנון כי החיזבאללה פינה מפקדות בלבנון מחשש למכה ישראלית. כרגע מלחמת העצבים בין ישראל לחיזבאללה ואירן נמצאת בעיצומה והיא מוגבלת להחלפת הודעות מתלהמות אך השקט נשמר.

 

נעדכן בדיווחים באופן שוטף בנושא כפי שהם מתבטאים באמצעי התקשורת הערביים.

דיווחים:

*- דיווח מהלילה מלבנון : أنباء عن: إستنفار وانتشار بمقرات #حزب_الله في #لبنان تحسّباً لضرات جوية إسرائيلية هذه الليلة = ידיעות כי החיזבאללה העלה כוננות והתפרס במפקדות שלו בלבנון עקב הערכה כי מכה אווירית ישראלית צפויה הלילה.

*- התשובה של החיזבאללה היתה כמעט מיידית: الان #حزب_الله يهدد: سنحتل #الجليل هذه المره .. = חיזבאללה מאיים: הפעם נכבוש את הגליל.

*- דיווח מהלילה: #حزب_الله اللبناني يعلن الاستنفار الي الدرجة الثالثة ويخلي جميع مقراته.. = החיזבאללה העלה את הכוננות בקרב כוחותיו לרמה 3 ופינה את רוב מפקדותיו.

*- היו דיווחים ממקורות לא ברורים כי מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האירנים-הגנרל סולימני הגיע לביקור בלבנון אך לפי מיטב הערכתי הידיעה אינה נכונה בעליל והיא נועדה,אם בכלל, למטרות לוחמה פסיכולוגית. האיש לא יעז להתקרב כשבמרחק קצר ממנו מסתובבת נושאת המטוסים האמריקאית הגדולה ביותר בצי – הארי טרומן.

*-

כתיבת תגובה