צבא סוריה במסע גיוס נרחב של תושבי מחוז קונייטרה לשורותיו

מקורות מיוחדים מסרו לרשת הטלוויזיה הסורית-אוריינט ניוז כי קרוב ל-1500 צעירים ממחוז קונייטרה,הסמוכה לגבול ישראל,קבלו זימון לשרות מילואים דרך תחנות המשטרה האזוריות.

אותן מקורות,שסירבו להזדהות , מסרו כי אותם צעירים קבלו הביתה מברקים שזימנו אותם להגיע במידית ללשכת הגיוס בקונייטרה . יש לציין כי רוב האזורים במחוז קונייטרה חתמו על הסכם סולחה עם משטר אסד.

במסגרת אותו הסכם סולחה הסכים המשטר לא לגייסם מידית לצבא סוריה אך הזימונים שהם קבלו לשרות מילואים ל-6 חודשים מוכיח כי המשטר אינו עומד בהסכם.

אחד מאותם מגויסים, הגר באזור הצפוני של מחוז קונייטרה והנושא תעודת סולחה המבטיחה לו כי הוא לא יגויס  בחצי השנה הקרובה,סיפר כי הוא קבל הביתה מברק מאנשי תחנת המשטרה בקרבת ביתו והוא נתבקש להגיע ללשכת הגיוס בחאן ארנבה לשרות מילואים בן חצי שנה למרות שעברו מאז חתם על הסכם הסולחה רק 3 חודשים.

לאחרונה חתם הנשיא אסד על חנינה כללית לכל אותם אזרחים שערקו משרות והם לא יועמדו לדין ובתנאי שימלאו את חובתם למדינה מעתה ואילך.

שורות צבא סוריה התדלדלו מאוד במהלך 8 שנות מלחמת האזרחים והוא עושה מאמץ אדיר למצות את פוטנציאל הגיוס של אזרחיו גם לאחר שמיליונים ברחו מהארץ מאימת הקרבות. למשטר אסד ברור שהיכן שהוא לא יציב את כוחותיו השטח יופקר לכוחות אחרים כגון החיזבאללה והמיליציות השיעיות-אירניות המנסים להתבסס גם במחוז קונייטרה בפרט ובכל דרום סוריה בכלל.

הגיוס של הימים האחרונים של בני מחוז קונייטרה הוא רק דוגמה אחת ומסעות גיוס כאלו מתרחשות כל יום גם במחוזות אחרים שבדרום סוריה כמו במחוזות דרעא וסוידאא' שם מנסים לגרום לצעירי העדה הדרוזית לחזור ולשרת בצבא סוריה,כמעט ללא הצלחה.

 

כתיבת תגובה