נשק אמריקאי בשרות סולימני-מטוסי קרב עירקים תקפו מטרות דאעש בשטח סוריה

כך קובעים עובדות בשטח ומרגילים את הצדדים המעורבים בלחימה באזור להתחשב באינטרסים שלכם.

לפני כחצי שנה דיווחנו כי חיל האוויר העירקי תקף מטרות דאעש בעומק שטח סוריה בהוראתו הישירה של הגנרל סולימני האחראי הצבאי מטעם הממשל האירני על סוריה ועירק ובכלל על כל רחבי המזרח התיכון.

גבות רבות הורמו כשאך החל חיל האוויר העירקי לפעול על אדמת סוריה אך המשטר האירני,בהוראת האירנים, הודיע קבל עם ועולם כי הוא הזמין את חיל האוויר העירקי לסייע לו בלחימה נגד דאעש וכי הזמנה זאת באה בעקבות שיתוק פעילותו של שדה התעופה הצבאי של דיר א-זור שבמזרח המדינה בעקבות המצור הממושך שהטילו כוחות דאעש עליו ולא איפשרו למטוסים החונים בו לפעול.

כיום,לאחר שכוחות דאעש גורשו מכל הערים ברחבי מזרח סוריה, והכורדים בסיוע ארה"ב ,השתלטו על כל האזור שממזרח לנהר הפרת עד גבול עירק, נאלצו דאעש לפעול נגד כוחות צבא סוריה והמיליציות האירניות מתוך עמדות זינוק במדבר הסורי. כל מאמצי האירנים והסורים למגר את כוחות דאעש עלו בתוהו והפגיעות שדאעש מסב להם הן קשות וכואבות במיוחד.

ארה"ב אסרה הן על כוחות צבא סוריה והן על המילציות האירניות לפעול ממזרח לנהר הפרת וכל הפרה של הוראה זאת נתקלה בתגובה אמריקאית קשה ומוחצת מה שמנע מהגנרל סולימני לפעול שם אם כי הוא לא מפסיק לחפש את הדרך להחזיר לשליטתו את השטחים שבשליטת הכורדים העשירים בנפט וגז.

 

בתקופה האחרונה יצאו שוב כוחות דאעש באופנסיבה באזור אלבוכמאל נגד צבא סוריה וכן נגד הכורדים ואף הצליחו להגיע להישגים בכיבוש חוזר של מספר עיירות שם.

בתרגיל מחוכם ביותר, הורה סולימני לחיל האוויר העירקי,דרך ממשלת הבובות העירקית בבגדד, לתקוף מטרות דאעש בסוריה המפריעות מאוד לפעילות הכוחות האירנים בתא שטח זה שבמקרה ,או שלא, עובר שם באזור הגשר היבשתי האירני דרכו מועבר ציוד צבאי רב מטהרן לסוריה והחיזבאללה שבלבנון.

האמריקאים,המוכרים מטוסים וציוד צבאי אחר לחיל האוויר העירקי בעשרות מיליארדי דולרים,לא מפריעים לפעילותם על אדמת סוריה למרות שאזור זה נתון לשליטתם הבלעדית של בעלות הברית בהובלת ארה"ב ואפילו חיל האוויר הרוסי לא מעז לפעול באזור זה מחשש שהאמריקאים יפעלו נגדו.

Iraqi Air Force

היום פעל שוב חיל האוויר העירקי,בפעם המי יודע כמה, בשטח סוריה.

חיל האוויר העירקי תקף בהצלחה בעומק השטח הסורי באמצעות מטוסים רב-משימתיים מדגם אפ-16 את אזורי אלסוסה ואלבארוז הנמצאים כרגע בשליטתם המחודשת של דאעש.

המטוסים העירקים החמושים המריאו משדה התעופה הצבאי אלבלד שבעירק לכיוון עומק השטח הסורי ,תקפו מטרות בתחום האווירי הנתון לשליטת האמריקאים ושבו בשלום לבסיסם.

וכך פועל לו מעגל קסמים האפשרי רק במזרח התיכון: מפקד אירני מפעיל טכנולוגיה אמריקאית להשגת מטרות אסטרטגיות לממשלתו בסיוע מדינת חסות שהאמריקאים במקרה גם תומכים בה.

Iraqi Air Force roundel 2011.svg

 

 

 

 

כתיבת תגובה