פעילות אירנית אינטנסיבית כ-30 ק"מ מגבול ישראל

מקורות יודעי דבר באזורי דרום סוריה טוענים כי לאחרונה החל החיזבאללה לגייס צעירים מתושבי המקום שהגיעו לגיל גיוס או שהם חיילי מילואים בצבא סוריה . פעולות הגיוס של החיזבאללה מתמקדות כרגע במיוחד במחוזות קונייטרה ודרעא שבדרום סוריה כאשר קהל היעד שלהם הם אותם צעירים שנמנו בעבר עם מיליציות המורדים וחתמו על הסכם סולחה עם צבא סוריה לפני 3 חודשים.

החיזבאללה מגייס צעירים אלו לשורותיו ובכך מונע מהם גיוס בכוח על ידי כוחות הביטחון הסורים תוך תשלום של 250-350 דולר אמריקאי לחודש שזה הרבה יותר נדיב מהמשכורות המשולמות על ידי משטר אסד.

מטרת החיזבאללה היא לגייס כמה שיותר צעירים לשורות המיליציות שלה בדרום סוריה מה שיאפשר לה להיות דומיננטית ולשלוט על אותו תא שטח.

על פי מקורות סורים הצליחו האירנים לגייס עד כה בדרום סוריה כ-2000 לוחמים בני האזור.

גיוס נשים

המקורות בדרום סוריה טוענים עוד כי החיזבאללה הצליח לגייס לשורות המיליציות המקומיות שלו גם כמה נשים וצעירות רווקות ממחוז דרעא מה שלהערכתם יהווה אבן שואבת לגיוס של יותר מתנדבים לשורותיו.

אותן נשים שכבר גוייסו הגיעו מהעיירות שבאזור חוראן הכוללת את העיירות:ג'אסם,נמק ואלחארה.

המקורות טוענים כי לאחרונה ישנה פעילות אינטנסיבית ביותר של המיליציות השיעיות הנאמנות  לאירן  במחוז קונייטרה תוך שהם מנסים לפעול בכפרים הקרובים לגבול ישראל לא יותר מ-25-30 ק"מ .

כזכור בכירים רוסים טענו בתוקף כי על פי הוראותיהם אירן הרחיקה את כל המיליציות שבפיקודה אל קו המרוחק כ-85 ק"מ מגבול ישראל.

המציאות מראה כי רוסיה הטעתה את ישראל בגדול!

מפת הנוכחות האירנית בסוריה:

כתיבת תגובה